Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 821597

Ekološko mišljenje - učenje novih vrijednosti u nastavi likovne kulture


Tomljenović, Zlata
Ekološko mišljenje - učenje novih vrijednosti u nastavi likovne kulture // Ekologija v konceptu širših družbenih sprememb / Duh, Matjaž (ur.).
Maribor: Založba PeF, Pedagoška fakulteta Univerze v mariboru i RIS Dvorec Rakičan, 2016. str. 298-311


Naslov
Ekološko mišljenje - učenje novih vrijednosti u nastavi likovne kulture
(Ecological thinking - learning new values through visual arts education)

Autori
Tomljenović, Zlata

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Ekologija v konceptu širših družbenih sprememb

Urednik/ci
Duh, Matjaž

Izdavač
Založba PeF, Pedagoška fakulteta Univerze v mariboru i RIS Dvorec Rakičan

Grad
Maribor

Godina
2016

Raspon stranica
298-311

ISBN
978-961-6647-49-6

Ključne riječi
Ekologija, ekološko mišljenje, ekološka umjetnost, holistički pristup učenju i poučavanju, održivi razvoj, nastava likovne kulture
(Ecology, ecological thinking, environmental art, holistic approach to learning and teaching, sustainable development, visual arts education)

Sažetak
U članku se razmatra mogućnost obogaćivanja nastave likovne kulture kroz istraživanje ekoloških pitanja i razvoj ekološkog mišljenja. Izvođenje nastave likovne kulture treba biti u skladu sa suvremenim zahtjevima recipijenata, njihovim potrebama i interesima. Ovaj cilj može se ostvariti kroz uporabu suvremenog, interaktivnog, holističkog pristupa odgoju i obrazovanju, koji uključuje razvoj sustava vrijednosti, kritičkog mišljenja i odgovornijeg odnosa prema prirodi i društvu u kojem živimo. U radu se također razmatraju poveznice između održivog razvoja, ekologije, prirode i likovne umjetnosti. Razvoj ekološkog mišljenja preduvjet je za usvajanje pozitivnih stavova prema prirodi i životnom okolišu. U nastavi likovne kulture ono se može razvijati kroz razgovor o ulozi likovne umjetnosti i umjetnosti općenito u kontekstu postojećih društvenih i ekoloških određenja, kroz uporabu vizualnog mišljenja i likovno izražavanje, kroz razvoj likovnog i estetskog senzibiliteta. Navedeni postupci rezultiraju restrukturiranjem odnosno stvaranjem novih emocionalnih i etičkih struktura koje uključuju intuiciju, empatiju, potrebu za oplemenjivanjem prostora u kojem se živi i mijenjanjem kvalitete svakodnevnog života nabolje. Dugoročno, integracija nastavnoga sadržaja održivog razvoja i nastave likovne kulture trebala bi rezultirati trajnom promjenom odnosa čovjeka prema prirodi i jačanjem njegova ekološkog senzibiliteta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Sveučilište u Rijeci

Autor s matičnim brojem:
Zlata Tomljenović, (320200)