Recepcija poznavanja materinskoga i prvoga stranoga jezika kod učenika mlađe školske dobi (CROSBI ID 403966)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Đurić, Tanja
Berbić Kolar, Emina
Bilić Meštrić, Klara
hrvatski
Recepcija poznavanja materinskoga i prvoga stranoga jezika kod učenika mlađe školske dobi
Rad se bavi istraživanjem procesa ovladavanja engleskim kao prvim stranim jezikom te hrvatskim kao materinskim u mlađoj školskoj dobi. Djeca u ranoj dobi postaju višejezični govornici ; kreću u školu govoreći zavičajni idiom, a zatim uče standardni hrvatski te strani jezik. Ova okomita i vodoravna višejezičnost u neprestanom su međuodnosu. Engleski i hrvatski jezik kao članovi različitih jezičnih obitelji pretpostavljaju i drugačije jezične značajke, no također imaju dodirnih točaka koje mogu pospješiti učenje jezika. Proučavanjem nastave engleskoga i hrvatskoga jezika u mlađim razredima osnovne škole te uspjeha učenika u pojedinome jeziku, u radu se želi istražiti točnost ove pretpostavke. Puno je vanjskih i unutarnjih čimbenika koji utječu na usvajanje jezika, no u radu je poseban naglasak na odnosu učenika prema učenju jezika. Pretpostavka je da su učenici koji su pozitivno usmjereni na učenje jezika ujedno i uspješniji u njegovu ovladavanju. Istraživanje je obuhvatilo učenike od prvoga do četvrtoga razreda jedne seoske i jedne gradske osnovne škole u Slavoniji te njihove učitelje hrvatskoga i engleskoga jezika. Pri istraživanju su korištene ankete za učenike i učitelje te intervjui. Dosadašnja istraživanja u okviru ELLiE projekta te istraživanja profesorice Mihaljević Djigunović polučila su značajne rezultate na području usvajanja stranoga jezika i interakcije dvaju jezika, no još uvijek ne postoji dovoljno podataka o njihovu uzajamnom odnosu u nastavi. Rezultati ovoga istraživanja ukazuju na podjednako uspješno ovladavanje hrvatskim i engleskim jezikom u mlađoj školskoj dobi, s laganim trendom opadanja kroz godine. Rezultati pokazuju blagu prednost gradske škole u usvajanju jezika. Utvrđeno je i da pozitivan stav prema učenju jezika ne utječe nužno na uspješno ovladavanje jezikom. Danas gotovo da i ne postoje jednojezični govornici. Višejezičnost je postala uvjet za preživljavanje u svijetu, stoga je potrebno neprestano izučavati načine na koje se jezična kompetencija i sposobnost mogu unaprijediti. Škola kao bitan čimbenik u ranome usvajanju jezika ima važnu ulogu u tome.
materinski jezik; strani jezik; hrvatski jezik; engleski jezik; učenici mlađih razreda
nije evidentirano
engleski
Perceived knowledge of the mother tongue and the first foreign language in very young learners
nije evidentirano
mother tongue; foreign language; Croatian; English; younger students.
nije evidentirano
Podaci o izdanju
97
17.06.2014.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Osijek