Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Recepcija poznavanja materinskoga i prvoga stranoga jezika kod učenika mlađe školske dobi (CROSBI ID 403966)

Ocjenski rad | diplomski rad

Đurić, Tanja Recepcija poznavanja materinskoga i prvoga stranoga jezika kod učenika mlađe školske dobi / Berbić Kolar, Emina (mentor); Bilić Meštrić, Klara (neposredni voditelj). Osijek, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, . 2014

Podaci o odgovornosti

Đurić, Tanja

Berbić Kolar, Emina

Bilić Meštrić, Klara

hrvatski

Recepcija poznavanja materinskoga i prvoga stranoga jezika kod učenika mlađe školske dobi

Rad se bavi istraživanjem procesa ovladavanja engleskim kao prvim stranim jezikom te hrvatskim kao materinskim u mlađoj školskoj dobi. Djeca u ranoj dobi postaju višejezični govornici ; kreću u školu govoreći zavičajni idiom, a zatim uče standardni hrvatski te strani jezik. Ova okomita i vodoravna višejezičnost u neprestanom su međuodnosu. Engleski i hrvatski jezik kao članovi različitih jezičnih obitelji pretpostavljaju i drugačije jezične značajke, no također imaju dodirnih točaka koje mogu pospješiti učenje jezika. Proučavanjem nastave engleskoga i hrvatskoga jezika u mlađim razredima osnovne škole te uspjeha učenika u pojedinome jeziku, u radu se želi istražiti točnost ove pretpostavke. Puno je vanjskih i unutarnjih čimbenika koji utječu na usvajanje jezika, no u radu je poseban naglasak na odnosu učenika prema učenju jezika. Pretpostavka je da su učenici koji su pozitivno usmjereni na učenje jezika ujedno i uspješniji u njegovu ovladavanju. Istraživanje je obuhvatilo učenike od prvoga do četvrtoga razreda jedne seoske i jedne gradske osnovne škole u Slavoniji te njihove učitelje hrvatskoga i engleskoga jezika. Pri istraživanju su korištene ankete za učenike i učitelje te intervjui. Dosadašnja istraživanja u okviru ELLiE projekta te istraživanja profesorice Mihaljević Djigunović polučila su značajne rezultate na području usvajanja stranoga jezika i interakcije dvaju jezika, no još uvijek ne postoji dovoljno podataka o njihovu uzajamnom odnosu u nastavi. Rezultati ovoga istraživanja ukazuju na podjednako uspješno ovladavanje hrvatskim i engleskim jezikom u mlađoj školskoj dobi, s laganim trendom opadanja kroz godine. Rezultati pokazuju blagu prednost gradske škole u usvajanju jezika. Utvrđeno je i da pozitivan stav prema učenju jezika ne utječe nužno na uspješno ovladavanje jezikom. Danas gotovo da i ne postoje jednojezični govornici. Višejezičnost je postala uvjet za preživljavanje u svijetu, stoga je potrebno neprestano izučavati načine na koje se jezična kompetencija i sposobnost mogu unaprijediti. Škola kao bitan čimbenik u ranome usvajanju jezika ima važnu ulogu u tome.

materinski jezik; strani jezik; hrvatski jezik; engleski jezik; učenici mlađih razreda

nije evidentirano

engleski

Perceived knowledge of the mother tongue and the first foreign language in very young learners

nije evidentirano

mother tongue; foreign language; Croatian; English; younger students.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

97

17.06.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Osijek

Povezanost rada

Pedagogija, Filologija