Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 821567

Recepcija poznavanja materinskoga i prvoga stranoga jezika kod učenika mlađe školske dobi


Đurić, Tanja
Recepcija poznavanja materinskoga i prvoga stranoga jezika kod učenika mlađe školske dobi, 2014., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek


CROSBI ID: 821567 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Recepcija poznavanja materinskoga i prvoga stranoga jezika kod učenika mlađe školske dobi
(Perceived knowledge of the mother tongue and the first foreign language in very young learners)

Autori
Đurić, Tanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Mjesto
Osijek

Datum
17.06

Godina
2014

Stranica
97

Mentor
Berbić Kolar, Emina

Neposredni voditelj
Bilić Meštrić, Klara

Ključne riječi
materinski jezik; strani jezik; hrvatski jezik; engleski jezik; učenici mlađih razreda
(mother tongue; foreign language; Croatian; English; younger students.)

Sažetak
Rad se bavi istraživanjem procesa ovladavanja engleskim kao prvim stranim jezikom te hrvatskim kao materinskim u mlađoj školskoj dobi. Djeca u ranoj dobi postaju višejezični govornici ; kreću u školu govoreći zavičajni idiom, a zatim uče standardni hrvatski te strani jezik. Ova okomita i vodoravna višejezičnost u neprestanom su međuodnosu. Engleski i hrvatski jezik kao članovi različitih jezičnih obitelji pretpostavljaju i drugačije jezične značajke, no također imaju dodirnih točaka koje mogu pospješiti učenje jezika. Proučavanjem nastave engleskoga i hrvatskoga jezika u mlađim razredima osnovne škole te uspjeha učenika u pojedinome jeziku, u radu se želi istražiti točnost ove pretpostavke. Puno je vanjskih i unutarnjih čimbenika koji utječu na usvajanje jezika, no u radu je poseban naglasak na odnosu učenika prema učenju jezika. Pretpostavka je da su učenici koji su pozitivno usmjereni na učenje jezika ujedno i uspješniji u njegovu ovladavanju. Istraživanje je obuhvatilo učenike od prvoga do četvrtoga razreda jedne seoske i jedne gradske osnovne škole u Slavoniji te njihove učitelje hrvatskoga i engleskoga jezika. Pri istraživanju su korištene ankete za učenike i učitelje te intervjui. Dosadašnja istraživanja u okviru ELLiE projekta te istraživanja profesorice Mihaljević Djigunović polučila su značajne rezultate na području usvajanja stranoga jezika i interakcije dvaju jezika, no još uvijek ne postoji dovoljno podataka o njihovu uzajamnom odnosu u nastavi. Rezultati ovoga istraživanja ukazuju na podjednako uspješno ovladavanje hrvatskim i engleskim jezikom u mlađoj školskoj dobi, s laganim trendom opadanja kroz godine. Rezultati pokazuju blagu prednost gradske škole u usvajanju jezika. Utvrđeno je i da pozitivan stav prema učenju jezika ne utječe nužno na uspješno ovladavanje jezikom. Danas gotovo da i ne postoje jednojezični govornici. Višejezičnost je postala uvjet za preživljavanje u svijetu, stoga je potrebno neprestano izučavati načine na koje se jezična kompetencija i sposobnost mogu unaprijediti. Škola kao bitan čimbenik u ranome usvajanju jezika ima važnu ulogu u tome.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek


Citiraj ovu publikaciju:

Đurić, Tanja
Recepcija poznavanja materinskoga i prvoga stranoga jezika kod učenika mlađe školske dobi, 2014., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Đurić, T. (2014) 'Recepcija poznavanja materinskoga i prvoga stranoga jezika kod učenika mlađe školske dobi', diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {\DJuri\'{c}, T.}, year = {2014}, pages = {97}, keywords = {materinski jezik, strani jezik, hrvatski jezik, engleski jezik, u\v{c}enici mla\djih razreda}, title = {Recepcija poznavanja materinskoga i prvoga stranoga jezika kod u\v{c}enika mla\dje \v{s}kolske dobi}, keyword = {materinski jezik, strani jezik, hrvatski jezik, engleski jezik, u\v{c}enici mla\djih razreda}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\DJuri\'{c}, T.}, year = {2014}, pages = {97}, keywords = {mother tongue, foreign language, Croatian, English, younger students.}, title = {Perceived knowledge of the mother tongue and the first foreign language in very young learners}, keyword = {mother tongue, foreign language, Croatian, English, younger students.}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font