Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

IZVANNASTAVNE I IZVANŠKOLSKE AKTIVNOSTI UČENIKA KAO PREVENTIVNI FAKTOR POREMEĆAJA U PONAŠANJU (CROSBI ID 403952)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Valjan Vukić, Violeta IZVANNASTAVNE I IZVANŠKOLSKE AKTIVNOSTI UČENIKA KAO PREVENTIVNI FAKTOR POREMEĆAJA U PONAŠANJU / Previšić, Vlatko (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2013

Podaci o odgovornosti

Valjan Vukić, Violeta

Previšić, Vlatko

hrvatski

IZVANNASTAVNE I IZVANŠKOLSKE AKTIVNOSTI UČENIKA KAO PREVENTIVNI FAKTOR POREMEĆAJA U PONAŠANJU

Na uzorku od 970 učenika osnovnih škola Zadarske i Šibensko-kninske županije ispitivano je njihovo sudjelovanje u izvannastavnim i izvanškolskim aktivnostima, zadovoljstvo odnosima s voditeljem aktivnosti i vršnjacima, podrška koju im pružaju roditelji u sudjelovanju, kao i učestalost manifestiranja poremećaja u ponašanju, te procjena osobne samoefikasnosti i samopoštovanja. Dobiveni rezultati ukazuju na relativno nizak postotak uključenosti učenika u izvannastavne aktivnosti koje organizira škola. Znatno veći broj učenika provodi slobodno vrijeme u radu izvanškolskh aktivnosti iz čega se zaključuje kako su one učenicima atraktivnije od izvannastavnih aktivnosti. Razlozi zbog koji učenici sudjeluju u radu izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti su u prvom redu interes za aktivnost, osjećaj zadovljstva, stjecanje novih znanja, kao i činjenica kako vole provoditi vrijeme u njihovom radu. Rezultati ukazuju na razlike među učenicima s obzirom na spol, dob i sudjelovanje u nekim vrstama izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti. Učenici koji sudjeluju u radu izvannastavnih i/ili izvanškolskih aktivnosti ostvaruju zadovoljavajuće odnose s vršnjacima i učiteljem/voditeljem aktivnosti, te dobivaju zadovoljavajuću podršku od strane roditelja za bavljenje aktivnostima, te ostvaruju bolji školski uspjeh. Učenici koji sudjeluju u radu izvannastavnih aktivnosti manje manifestiraju aktivne oblike poremećaja u ponašanju vezanih uz remećnje školskih pravila i agresivno ovisnička ponašanja, ali ne i pasivne oblike poremećaja u ponašanju, dok oni koji sudjeluju u izvanškolskim aktivnostima manje iskazuju sve oblike poremećaja u ponašanju. Sudjelovanje učenika u izvanškolskim aktivnostima u potpunosti pozitivno odražava na njihovu percepciju samopoštovanja, dok je razlika u procjeni samopoštovanja nije uočena među učenicima koji (ne)sudjeluju u izvannastavnim aktivnostima. Učenici koji sudjeluju u izvannastavnim aktivnostima imaju višu procjenu socijalne, akademske ali ne i emocionalne samoefikasnoti, dok učenici koji sudjeluju u izvannškolskim aktivnostima imaju višu procjenu sveukupne samoefikasnosti.

izvannastavne i izvanškolske aktivnosti; poremećaji u ponašanju; učenici; vršnjaci; voditelj; samopoštovanje; samoefikasnost

nije evidentirano

engleski

STUDENTS' EXTRACURRICULAR ACTIVITIES AS PREVENTIVE FACTOR OF BEHAVIOUR DISORDERS

nije evidentirano

extracurricular activities; outside of school activities; students; peers; activity leaders; behavioral disorders; prevention; self-esteem; self-efficacy

nije evidentirano

Podaci o izdanju

341

10.10.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

nije evidentirano