Strateški, kurikularni i zakonski dokumenti kao temelj razvoja socijalnih kompetencija u hrvatskoj školi (CROSBI ID 229404)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje
Podaci o odgovornosti
Mlinarević, Vesnica ; Zrilić, Smiljana
hrvatski
Strateški, kurikularni i zakonski dokumenti kao temelj razvoja socijalnih kompetencija u hrvatskoj školi
Kurikulumi europskih zemalja temeljeni su na kompetencijama i ishodima učenja. U radu se analiziraju i elaboriraju značajni dokumenti u Republici Hrvatskoj, strateški (Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije), kurikularni (Nacionalni okvirni kurikulum za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje) i zakonski, (Zakon o hrvatskom kvalifikacijskom okviru) koji određuju i obvezuju razvoj socijalnih kompetencija u školi. Analiza strateškog, kurikularnog i zakonskog dokumenta ukazuje na otvorenost, odnosno manji stupanj normiranja, što odgojno-obrazovnim ustanovama te učiteljima i nastavnicima omogućuje višu razinu autonomije u implementaciji kurikuluma, a učenicima pruža veću mogućnost izbora i bolje usklađivanje s njihovim interesima, iskustvima i razvojnim potrebama. Hrvatski dokumenti naglašavaju neophodnost razvoja socijalnih kompetencija te iznose brojne mogućnosti rada usmjerenog učeniku kroz metodičke prilagodbe, posebne individualizirane ili diferencirane kurikulume, područja i teme te ishode učenja.
Nacionalni okvirni kurikulum ; socijalne kompetencije ; Strategija obrazovanja ; znanosti i tehnologije ; Zakon o hrvatskom kvalifikacijskom okviru.
nije evidentirano
engleski
Strategic, curriculum and legal documents as the basis of social competence development in Croatian schools
nije evidentirano
National Curriculum Framework ; social competences ; Education ; Science and Technology Strategy ; Croatian Qualification Framework Act
nije evidentirano
Podaci o izdanju
64 (2)
2015.
283-308
objavljeno
0037-654X
1849-532X