Informacijska pismenost studenata kao (ne)razlikovno obilježje u kontekstu pripadnosti različitom socio-ekonomskom i obrazovnom okolišu (CROSBI ID 403944)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Mesić, Jagoda
Špiranec, Sonja
hrvatski
Informacijska pismenost studenata kao (ne)razlikovno obilježje u kontekstu pripadnosti različitom socio-ekonomskom i obrazovnom okolišu
U radu se analizira informacijsko i šire društveno ponašanje (odnosno njegovi pojedini aspekti) te propituju stavovi odabrane skupine studenata iz Hrvatske i Srbije s ciljem utvrđivanja različitosti između dvaju socio-ekonomskih, kulturoloških i obrazovnih okoliša kojima ispitanici pripadaju te mogućnost uspostave koncepta informacijske pismenosti kao svojevrsnog razlikovnog obilježja izvedenog iz tih potencijalno postojećih razlika. Za te je potrebe, osim uključivanja službenih statističkih podataka te kraćeg povijesnog pregleda s naglaskom na ključne pojmove i složenije koncepte primarno tercijarne razine (kao dijela teorijske potpore radu), kreiran i anketni upitnik kombiniranoga tipa podijeljen u tri tematska bloka kako bi se dobio uvid u pojedine akademske i građanske aktivnosti, osobne predodžbe, (samo)definiranja i (samo)procjene u kontekstu donošenja odluka, odnosno uporabe informacija i (posredno) znanja u odnosu na prepoznavanje i primjenu suvremenih koncepata, kompetencija i fenomena te pripadnost određenoj tradiciji, odnosno sredini i njezinim osobitostima. Prikaz rezultata slijedi rasprava, dok zaključak otvara prostor i poticaj za buduće analize, odnosno potrage za okolišima i tradicijama u kojima će pretpostavka o mogućnosti inauguriranja novoga obilježja, kao svojevrsna indikatora stanja pismenosti, ali i kao referentne točke u kontekstu donošenja odluka i oblikovanja različitih strategija i politika (s naglaskom na one obrazovne), konačno biti potvrđene ili odbačene.
pismenost ; informacijska pismenost ; informacija ; znanje ; obrazovanje ; socio-ekonomski aspekti ; studenti ; Hrvatska ; Srbija
nije evidentirano
engleski
Information literacy of students as a (non)distinctive feature in the context of affiliation to different socioeconomic and educational environments
nije evidentirano
literacy ; information literacy ; information ; knowledge ; education ; socio-economic aspects ; students ; Croatia ; Serbia
nije evidentirano
Podaci o izdanju
74
15.07.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb