Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Očekivanja polaznika izobrazbe odraslih usmjerena kompetencijama andragoga (CROSBI ID 636299)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Kiss, Irena Očekivanja polaznika izobrazbe odraslih usmjerena kompetencijama andragoga // Zbornik radova pete međunarodne konferencije o obrazovanju odraslih Andragoška profesija i kompetencije stručnjaka u obrazovanju odraslih. Zagreb: Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO) ; Hrvatsko andragoško društvo (HAD), 2011. str. 143-156

Podaci o odgovornosti

Kiss, Irena

hrvatski

Očekivanja polaznika izobrazbe odraslih usmjerena kompetencijama andragoga

Rad Očekivanja polaznika izobrazbe odraslih usmjerena kompetencijama andragoga temelji se na statističkoj obradi rezultata dobivenih anketnim prikupljanjem mišljenja, procjena i stavova te demografskih i osobnih karakteristika korisnika andragoških programa (faktorska analiza, hi kvadrat test, analiza varijance). U obzir su uzeta očekivanja reprezentativnih ispitanika, osoba koje su uključene u različite verificirane andragoške programe. Rezultati provedenog istraživanja pokazali su da polaznici izobrazbe odraslih imaju izuzetno visoke zahtjeve u pogledu stručnih kvalifikacija andragoga što se vidi iz visoko rangiranih varijabli kojima se procjenjuje važnost njihovog radnog iskustva, pedagoško psihološke naobrazbe i individualnog pristupa korisnicima. Prikatana je teorijske analiza aktualnih andragoških programa i prijedlozi njihovih nadopuna u svrhu povećanja vertikalne i horizontalne prohodnosti obrazovnog sustava. Dokazano je da bi se sustavnim praćenjem potreba trenutnih korisnika i zahtjeva gospodrastva moglo djelovati na učinkovitost andragoških programa Republike Hrvatske, čija bi se opravdanost i zastupljenost permanentno produžavala. Analiza varijance pokazala je da su, po pitanju oblika organiziranog obrazovanja odraslih, najzahtjevnije zaposlene visokoobrazovane osobe, da najznačajniju razliku prema Least Significant Difference i Bonferroni testu među sobom pokazuju osobe visoke i ostalih stupnjeva stručne spreme, a očekivanja su usmjerena strukovnoj raznovrsnosti, orijentiranosti praktičnim sadržajima i slojevitim komunikacijskim kompetencijama andragoga. S druge strane, osobe niže stručne spreme značajno se razlikuju u stavovima o organizaciji nastave, potrebi individualnog pristupa i usklađenosti obrazovne grupe prema vrsti i stupnju stručne spreme polaznika. Statistički značajni rezultati LSD i Boneferroni testa pokazali su znatne razlike među stavovima isptanika strukovnih i tehničkih zanimanja čime su potvrđeni zaključci hi-kvadrat testa o struktrnom nesrazmjeru tržita rada koji je jedan od uzroka različitim stajalištima o prilagodbi obrzaovnih programa individualnim potrebama polaznika.

andragoški programi ; stručne kvalifikacije andragoga ; individualni pristup

nije evidentirano

engleski

Expectations of Adult Education Participants Regarding Competences of Andragogues

nije evidentirano

adult education programs ; professional qualifications of andragogy ; individual access

nije evidentirano

Podaci o prilogu

143-156.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova pete međunarodne konferencije o obrazovanju odraslih Andragoška profesija i kompetencije stručnjaka u obrazovanju odraslih

Zagreb: Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO) ; Hrvatsko andragoško društvo (HAD)

978-953-55704-4-8

Podaci o skupu

Peta međunarodna konferencija o obrazovanju odraslih Andragoška profesija i kompetencije stručnjaka u obrazovanju odraslih

predavanje

09.06.2011-10.06.2011

Murter, Hrvatska

Povezanost rada

Ekonomija, Obrazovne znanosti, Pedagogija