Učinci globalizacije na kompetencijski okvir pedagoških djelatnika (CROSBI ID 229330)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Kiss, Irena
hrvatski
Učinci globalizacije na kompetencijski okvir pedagoških djelatnika
Rad se na teorijskoj i empirijskoj razini bavi promjenama profesionalnog kompetencijskog okvira odgojno obrazovnih djelatnika čije je kritičko razmatranje i praćenje u vrijeme globalizacije neminovno. Zastupa se teza da se unapređenjem osobnog profesionalnog razvoja zadržava kompetencija pružanja podrške inovativnom poučavanju, za što je neophodna uporaba komunikacijskih i prezentacijskih vještina, kao i adekvatnih motivacijskih tehnika. Uz ostalo, ona navodi neophodnost stjecanja i proširivanja kompetencija uz prepoznavanje prethodno usvojenih znanja i vještina i uporabu različitih tehnika procjene i samoprocjene što omogučava kreiranje i provedbu obrazovnih programa i metoda ; uporabu znanja i vještina o stilovima učenja i poučavanja ; implementaciju suvremenih tehnologija u obrazovnom procesu ; te kontinuiranu provedbu nadzora nad postupcima i ishodima istog. Rezultati statističke analize provedene ankete između ostalog ukazali su na neophodnost provođenja trajnog profesionalnog usmjeravanja i usavršavanja nastavnika koji sudjeluju u programima obrazovanja i osposobljavanja odraslih, razvijanje sustava upravljanja kvalitetom obrazovnih procesa i poticanje uporabe informacijske i komunikacijske tehnologije tijekom učenja. Jedan od zaključaka, koji proizlazi iz provedenog istraživanja je, da zbog stalnih promjena na tržištu rada i ubrzanog procesa globalizacije, potrebe i očekivanja se kontinuirano mijenjaju, što pred pedagoške radnike stavlja nove izazove. Neophodnost uzimanja u obzir individualnih kriterija ogleda se u preprekama na koje nailaze učenici, studenti i odrasli polaznici, a koji se najčešće odnose na promjene zahtjeva tržišta i potencijalnih poslodavaca, troškove, nedostatak vremena, ali i dojam osobne nesposobnosti. Na kraju rada se zaključuje da sam proces obrazovanja mora biti osmišljen na način da se prilagodi individualnim potrebama osoba koji imaju opravdane zahtjeve u pogledu, kako načina izvedbe nastavnih programa, tako i osposobljenosti nastavnog osoblja i konkretnih koristi koje iz obrazovanja proizlaze.
profesionalni kompetencijski okvir ; globalizacija ; pedagogija cjeloživotnog učenja
Izvorni znanstveni rad u cijelosti objavljen u Zborniku radova druge međunarodne znanstvene konferencije „Pedagogija, obrazovanje i nastava“, str. 357-365. ; Mostar, 21 -23. ožujka 2014., str. 357-365. ISBN 978-9958-16- 023-3 Organizator: Fakultet prirodoslovno - matematičkih odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, Filozofski fakultet Novi Sad - Odsjek za pedagogiju i Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Tematska oblast: Pedagogija cjeloživotnog učenja i razvoj profesionalnih kompetencija odgojno- obrazovnih djelatnika
engleski
Globalisation Effects on the Competence Framework of Educators
nije evidentirano
professional competence framework ; globalization ; lifelong learning pedagogy
nije evidentirano