Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 820251

Populizam u Hrvatskoj između ideologije i političkoga stila - temeljne odrednice predizborne retorike predsjedničkoga kandidata Ivana Vilibora Sinčića


Mustapić, Marko; Hrstić, Ivan
Populizam u Hrvatskoj između ideologije i političkoga stila - temeljne odrednice predizborne retorike predsjedničkoga kandidata Ivana Vilibora Sinčića // Jezik, ideologija i sjećanje u suvremenom kontekstu / Šarac, Ivica (ur.).
Mostar: Filozofski fakultet Sveučilišta u Mostaru, 2016. str. 63-82 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Populizam u Hrvatskoj između ideologije i političkoga stila - temeljne odrednice predizborne retorike predsjedničkoga kandidata Ivana Vilibora Sinčića
(Populism in Croatia between ideology and political style - the main features of the presidential candidate Ivan Vilibor Sinčić's pre-election rhetoric)

Autori
Mustapić, Marko ; Hrstić, Ivan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Jezik, ideologija i sjećanje u suvremenom kontekstu / Šarac, Ivica - Mostar : Filozofski fakultet Sveučilišta u Mostaru, 2016, 63-82

Skup
Identiteti - kulture - jezici: Jezik, ideologija i sjećanje u suvremenom kontekstu

Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 05. 06. 2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Populizam; ideologija; politički stil; mediji; izborna kampanja; Ivan Vilibor Sinčić
(Populism; ideology; political style; media; election campaign; Ivan Vilibor Sinčić)

Sažetak
Uporaba pojma populizam posljednjih je godina svakodnevna pojava u hrvatskoj javnosti i to primarno s negativnim konotacijama. No, domaća znanstvena istraživanja na ovu temu još su uvijek u svom začetku, za razliku od zemalja s dugom demokratskom tradicijom. Unatoč tomu, njegove općeprihvaćene definicije još uvijek nema. Posljedica je to prvenstveno razlika u istraživačkim pristupima pojmu pa se populizam promatra i kao oblik političkoga stila i kao ideologija. Cilj je ovoga rada u tom teorijskom kontekstu utvrditi temeljne odrednice političke retorike predsjedničkoga kandidata Ivana Vilibora Sinčića, kojeg se u medijima tijekom predizborne kampanje 2014./15. često etiketiralo populistom. Stoga smo proveli analizu sadržaja svih priloga koji se odnose na predsjedničkog kandidata Sinčića, objavljenih u novinama Jutarnji list i Večernji list tijekom predizborne kampanje te tri dana nakon izbora (9.-31. XII. 2014.), kao i analizu njegove retorike u televizijskim sučeljavanjima predsjedničkih kandidata održanih u tom razdoblju na trima televizijama s nacionalnom koncesijom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Politologija, Sociologija, Povijest



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
194-1940657-0654 - Povijesni atlas gradova-povijesni identitet i suvremeni razvoj hrvatskih gradova (Mirela Altić, )
194-1941558-1523 - Istraživanje javnoga mnijenja i masovnih medija (Ivana Ferić, )

Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb