Implicitne poruke kao dio skrivenog školskog kurikuluma (CROSBI ID 636162)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Mlinarević, Vesnica
hrvatski
Implicitne poruke kao dio skrivenog školskog kurikuluma
U kulturi ustanove koja se transformira, u organizaciji koja uči i istražuje, kurikulum se kontinuirano provjerava, dopunjuje i mijenja u odgojnoj i obrazovnoj praksi. Javni i skriveni kurikulum korespondira s kvalitetom uvjeta (fizičkog i socijalnog) okruženja za življenje, učenje i odgoj. U strukturu javnog kurikuluma ugrađene su poruke preko cilja, vrijednosti, sadržaja i očekivanih ishoda te teže omogućavanju odrastanja kompetentne i samopouzdane osobe, zdrave u tjelesnom, psihičkom i duhovnom smislu. Socijalna organizacija i ponašajni obrasci učitelja/nastavnika posljedično utječu na sudionike (učenike) socijalne interakcije u nastavi, a pretpostavljaju dominantni kulturni model, šire i skriveni kurikulum društva. Skriveni kurikulum objedinjuje javno neprepoznate, nepriznate i nepredviđene vrijednosti, znanja i stavove koja učenici preoblikuju u ponašajne životne obrasce. U interakciji s učiteljima/nastavnicima različitih vrijednosnih orijentacija mogu biti skrivena nepisana pravila, podrazumijevana znanja na sve ono što se od učenika očekuje na neformalnoj i implicitnoj razini, a koje je „teško“ istraživati i analizirati u kulturi škole. U nastavi kao složenom procesu, skrivene poruke utječu na interakciju, kreativnost, kritičko mišljenje, motivaciju, uspjeh, druženje, samopoštovanje, povjerenje… Skriveni se kurikulum odražava svakodnevnim ponašanjem učitelja, učenika i ostalih odraslih, gdje učenici u različitim socijalnim interakcijama dobivaju poruke za cijeli život, a one posljedično utječu na kvalitetu školskog života.
Ključne riječi: skriveni kurikulum; kultura škole; učenik; poruke; učitelj
nije evidentirano
engleski
Implicit messages as a part of hidden school curiculum
nije evidentirano
Key words: hidden curriculum; school culture; learner; messages; teacher
nije evidentirano
Podaci o prilogu
10-12.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Peko, Anđelka
Podaci o skupu
Didaktički izazovi II: Je li novo staro?
ostalo
20.05.2016-21.05.2016
Osijek, Hrvatska