Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Implicitne poruke kao dio skrivenog školskog kurikuluma (CROSBI ID 636162)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Mlinarević, Vesnica Implicitne poruke kao dio skrivenog školskog kurikuluma // Didaktički izazovi II - je li novo staro? Didactic challenges II - is new the same as old? / Peko, Anđelka (ur.). 2016. str. 10-12

Podaci o odgovornosti

Mlinarević, Vesnica

hrvatski

Implicitne poruke kao dio skrivenog školskog kurikuluma

U kulturi ustanove koja se transformira, u organizaciji koja uči i istražuje, kurikulum se kontinuirano provjerava, dopunjuje i mijenja u odgojnoj i obrazovnoj praksi. Javni i skriveni kurikulum korespondira s kvalitetom uvjeta (fizičkog i socijalnog) okruženja za življenje, učenje i odgoj. U strukturu javnog kurikuluma ugrađene su poruke preko cilja, vrijednosti, sadržaja i očekivanih ishoda te teže omogućavanju odrastanja kompetentne i samopouzdane osobe, zdrave u tjelesnom, psihičkom i duhovnom smislu. Socijalna organizacija i ponašajni obrasci učitelja/nastavnika posljedično utječu na sudionike (učenike) socijalne interakcije u nastavi, a pretpostavljaju dominantni kulturni model, šire i skriveni kurikulum društva. Skriveni kurikulum objedinjuje javno neprepoznate, nepriznate i nepredviđene vrijednosti, znanja i stavove koja učenici preoblikuju u ponašajne životne obrasce. U interakciji s učiteljima/nastavnicima različitih vrijednosnih orijentacija mogu biti skrivena nepisana pravila, podrazumijevana znanja na sve ono što se od učenika očekuje na neformalnoj i implicitnoj razini, a koje je „teško“ istraživati i analizirati u kulturi škole. U nastavi kao složenom procesu, skrivene poruke utječu na interakciju, kreativnost, kritičko mišljenje, motivaciju, uspjeh, druženje, samopoštovanje, povjerenje… Skriveni se kurikulum odražava svakodnevnim ponašanjem učitelja, učenika i ostalih odraslih, gdje učenici u različitim socijalnim interakcijama dobivaju poruke za cijeli život, a one posljedično utječu na kvalitetu školskog života.

Ključne riječi: skriveni kurikulum; kultura škole; učenik; poruke; učitelj

nije evidentirano

engleski

Implicit messages as a part of hidden school curiculum

nije evidentirano

Key words: hidden curriculum; school culture; learner; messages; teacher

nije evidentirano

Podaci o prilogu

10-12.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

Didaktički izazovi II: Je li novo staro?

ostalo

20.05.2016-21.05.2016

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija