Podrška odgojiteljima pripravnicima za stjecanje profesionalnih kompetencija (CROSBI ID 636125)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Mlinarević, Vesnica ; Takač, Svjetlana ; Zamečnik, Luja
hrvatski
Podrška odgojiteljima pripravnicima za stjecanje profesionalnih kompetencija
Odgojno-obrazovni sustav, u skladu s teorijskim, koncepcijskim, kurikulumskim i prosvjetno-političkim okvirima prilagođava organizaciju savjetodavne pomoći početnicima u praktičnom radu. U osobnom i profesionalnom razvoju od početničkog slijeđenja uzora do samostalnih stvaralačkih pokušaja, odgojitelj pripravnik jest sukreatorom odgojno-obrazovne prakse koja potiče i razvija dječje interese, znanja i umijeća u kontekstu dječjeg vrtića. Istovremeno zahtijeva cjeloživotno učenje i osposobljavanje radi unaprjeđivanja odgojno-obrazovne djelatnosti i kvalitetnih odgojno-obrazovnih rezultata. Uloge i aktivnosti odgojitelja proizlaze iz aktivnosti djece i podrazumijevaju fino usklađivanje odgojitelja s dječjim potrebama i aktivnostima utemeljeno na osnovi njihovog sustavnog promatranja i refleksiji osobne prakse. Pripravnicima odgojiteljima trebaju nova iskustva i refleksivno učenje uz potporu predškolske ustanove, posebice mentora kao bi stekli samopouzdanje za razmišljanje i djelovanje te pretakanje teorije u praksu, a prema kvaliteti odgojno-obrazovne prakse i kurikuluma. Pomoć i praćenje u razvoju je proces stalne promjene i rasta te evaluacije uz podršku i superviziju mentora. Kako je pripravnički staž osjetljivo i dinamično razdoblje pretakanja teorijskih akademskih znanja u praksu uz vođenje i superviziju, anketnim upitnikom je provedeno istraživanje o percepciji odgojitelja pripravnika o stjecanju njihovih početnih profesionalnih stručnih i praktičnih kompetencija i podršci u vrijeme pripravničkog staža. U istraživanju je sudjelovalo 66 odgojitelja pripravnika iz različitih ustanova za rani i predškolski odgoj i obrazovanje s područja pet slavonskih županija.
odgojitelji pripravnici, mentor, supervizija, suradničko učenje, refleksija
nije evidentirano
engleski
Apprentice educatiors-support in Acquiring proffesional competences
nije evidentirano
apprentice educators, mentor, supervision, cooperative learning, reflection
nije evidentirano
Podaci o prilogu
23-34.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Vesnica Mlinarević, Tatjana Vonta, Tiana Borovac
Osijek: Dječji vrtić Osijek i Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijku
978-953-97823-8-0
Podaci o skupu
5. međunarodni stručni i znanstveni skup Osijek
predavanje
03.06.2016-04.06.2016
Osijek, Hrvatska