Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Podrška odgojiteljima pripravnicima za stjecanje profesionalnih kompetencija (CROSBI ID 636125)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad

Mlinarević, Vesnica ; Takač, Svjetlana ; Zamečnik, Luja Podrška odgojiteljima pripravnicima za stjecanje profesionalnih kompetencija // Rani i predškolski odgoj i obrazovanje - izazovi i perspektive / Vesnica Mlinarević, Tatjana Vonta, Tiana Borovac (ur.). Osijek: Dječji vrtić Osijek i Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijku, 2016. str. 23-34

Podaci o odgovornosti

Mlinarević, Vesnica ; Takač, Svjetlana ; Zamečnik, Luja

hrvatski

Podrška odgojiteljima pripravnicima za stjecanje profesionalnih kompetencija

Odgojno-obrazovni sustav, u skladu s teorijskim, koncepcijskim, kurikulumskim i prosvjetno-političkim okvirima prilagođava organizaciju savjetodavne pomoći početnicima u praktičnom radu. U osobnom i profesionalnom razvoju od početničkog slijeđenja uzora do samostalnih stvaralačkih pokušaja, odgojitelj pripravnik jest sukreatorom odgojno-obrazovne prakse koja potiče i razvija dječje interese, znanja i umijeća u kontekstu dječjeg vrtića. Istovremeno zahtijeva cjeloživotno učenje i osposobljavanje radi unaprjeđivanja odgojno-obrazovne djelatnosti i kvalitetnih odgojno-obrazovnih rezultata. Uloge i aktivnosti odgojitelja proizlaze iz aktivnosti djece i podrazumijevaju fino usklađivanje odgojitelja s dječjim potrebama i aktivnostima utemeljeno na osnovi njihovog sustavnog promatranja i refleksiji osobne prakse. Pripravnicima odgojiteljima trebaju nova iskustva i refleksivno učenje uz potporu predškolske ustanove, posebice mentora kao bi stekli samopouzdanje za razmišljanje i djelovanje te pretakanje teorije u praksu, a prema kvaliteti odgojno-obrazovne prakse i kurikuluma. Pomoć i praćenje u razvoju je proces stalne promjene i rasta te evaluacije uz podršku i superviziju mentora. Kako je pripravnički staž osjetljivo i dinamično razdoblje pretakanja teorijskih akademskih znanja u praksu uz vođenje i superviziju, anketnim upitnikom je provedeno istraživanje o percepciji odgojitelja pripravnika o stjecanju njihovih početnih profesionalnih stručnih i praktičnih kompetencija i podršci u vrijeme pripravničkog staža. U istraživanju je sudjelovalo 66 odgojitelja pripravnika iz različitih ustanova za rani i predškolski odgoj i obrazovanje s područja pet slavonskih županija.

odgojitelji pripravnici, mentor, supervizija, suradničko učenje, refleksija

nije evidentirano

engleski

Apprentice educatiors-support in Acquiring proffesional competences

nije evidentirano

apprentice educators, mentor, supervision, cooperative learning, reflection

nije evidentirano

Podaci o prilogu

23-34.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Vesnica Mlinarević, Tatjana Vonta, Tiana Borovac

Osijek: Dječji vrtić Osijek i Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijku

978-953-97823-8-0

Podaci o skupu

5. međunarodni stručni i znanstveni skup Osijek

predavanje

03.06.2016-04.06.2016

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija