Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razlike u roditeljskoj percepciji podrške roditeljstvu u Republici Hrvatskoj i Mađarskoj (CROSBI ID 636107)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Romstein, Ksenija ; Despot, Snježana ; Zamečnik, Sandra Razlike u roditeljskoj percepciji podrške roditeljstvu u Republici Hrvatskoj i Mađarskoj // Rani i predškolski odgoj i obrazovanje - izazovi i perspektive / Mlinarević, Vesnica ; Vonta, Tatjana ; Borovac, Tijana (ur.). Osijek: Dječji vrtić Osijek i Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku, 2016. str. 135-143

Podaci o odgovornosti

Romstein, Ksenija ; Despot, Snježana ; Zamečnik, Sandra

hrvatski

Razlike u roditeljskoj percepciji podrške roditeljstvu u Republici Hrvatskoj i Mađarskoj

Iznošenje roditeljskih uloga pod utjecajem je mnogih čimbenika, od kojih je podrška okruženja, ponajprije ostalih članova obitelji, iznimno bitna. Kako bi se saznalo više o uključenosti obitelji u podizanje djece te kakva je percepcija podrške okruženja koju roditelji imaju, anketirano je 80 roditelja u Republici Hrvatskoj i Mađarskoj, 95% majki i 5% očeva, prosječne kronološke dobi 36 godina. Rezultati pokazuju kako se u obje države u podizanje djece, osim roditelja, najčešće uključuju bake po majčinoj strani (48, 8%), sestre i braća roditelja (18, 8%), a najmanje se uključuju susjedi ili prijatelji obitelji (1, 3%). Oblici podrške koje roditelji dobivaju uključuje čuvanje djece (46, 3%), financijsku pomoć (25%) i savjetovanje (22, 5%). Iako statističkom obradom nisu pronađene razlike u percepciji roditeljske podrške roditeljstvu u Republici Hrvatskoj i Mađarskoj (F(8, 52)=3.536, p=0.001), deskriptivnom statistikom je utvrđeno kako postoje razlike u pojedinim segmentima percepcije podrške. Dok u Republici Hrvatskoj roditelje češće koriste “baka-servis”, u Mađarskoj se češće u odgoj djece uključuju braća i sestre roditelja. Nadalje, opću podršku koju dobivaju u neposrednom okruženju, roditelji u Republici Hrvatskoj češće procjenjuju kao dostatnu, dok roditelji u Mađarskoj tu podršku vide nedovoljnom. Također, roditelji u Hrvatskoj češće trebaju dodatnu pomoć okruženja a roditelji u Mađarskoj češće primaju savjete od svojih roditelja putem sms-a ili telefona. Dobiveni rezultati pokazuju kako uključenost obitelji u podizanje djece ima različite forme te da bi ovo pitanje ranog odgoja trebalo detaljnije propitivati upravo zbog izražene pragmatične dimenzije, tj. mogućnosti konstruiranja kurikuluma suradnje obitelji i dječjih vrtića.

roditeljstvo ; podrška ; djeca predškolske dobi ; kvaliteta neposrednog okruženja

nije evidentirano

engleski

Difference in parental perception of parental support in Croatia and Hungary

nije evidentirano

parenthood ; support ; preschool children ; quality of immediate surrounding

nije evidentirano

Podaci o prilogu

135-143.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Rani i predškolski odgoj i obrazovanje - izazovi i perspektive

Mlinarević, Vesnica ; Vonta, Tatjana ; Borovac, Tijana

Osijek: Dječji vrtić Osijek i Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku

978-953-97823-8-0

Podaci o skupu

Rani i predškolski odgoj - izazovi i perspektive

ostalo

03.06.2016-04.06.2016

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija