Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 819900

Ekološki odgoj i spoznajni tip slikovnice i ilustrirane knjige za djecu predškolske dobi


Bogut, Irella; Junušić, Antonija; Majdenić, Valentina
Ekološki odgoj i spoznajni tip slikovnice i ilustrirane knjige za djecu predškolske dobi // Rani i predškolski odgoj i obrazovanje - izazovi i perspektive / Mlinarević, V. ; Vonta, T. ; Borovac, T. (ur.).
Osijek: Dječji vrtić Osijek ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, 2016. str. 241-248 (ostalo, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


Naslov
Ekološki odgoj i spoznajni tip slikovnice i ilustrirane knjige za djecu predškolske dobi
(Ecological education and cognitive type of picture books and illustrated books for preschool children)

Autori
Bogut, Irella ; Junušić, Antonija ; Majdenić, Valentina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Rani i predškolski odgoj i obrazovanje - izazovi i perspektive / Mlinarević, V. ; Vonta, T. ; Borovac, T. - Osijek : Dječji vrtić Osijek ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, 2016, 241-248

ISBN
978-953-97823-8-0

Skup
5. međunarodni stručni i znanstveni skup Osijek 2016.

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 3.-4.06-2016

Vrsta sudjelovanja
Ostalo

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Ekološki odgoj ; spoznajni tip slikovnice ; ilustrirana knjiga
(Environmental education ; cognitive type of picture book ; an illustrated book)

Sažetak
Zaštita okoliša jedna je od najzahtjevnijih aktivnosti, zadire u sve pore društva, stoga je nužno ukazati na ekološke probleme, kao i važnost što ranijega odgoja i obrazovanja za okoliš jer budućnost čovječanstva ovisi o ekološkoj osviještenosti i osjetljivosti koja se razvija od najranije dobi djeteta. Kroz različite dječje bajke simbolički je izražen odnos čovjeka prema prirodi kojom je težio ovladati. Čovjek je to i učinio, ali je time ozbiljno ugrozio prirodu kao i uvjete vlastitog opstanka. Tako je primjerice vuk, kroz različite priče, postao za djecu najokrutnija zvijer koja ugrožava ljude. Intervjuom je utvrđeno kako su djeca predškolske dobi, ovisno o priči koju su slušala (tradicionalnu "Crvenkapisu" ili "Suvremenu Crvenkapicu"), različito odgovarala na pitanja vezana uz osobine vuka. Različite priče nisu značajno utjecale na opisivanje vanjskoga izgleda vuka, već na opisivanje njegova ponašanja i na njegovu ugroženost. Spoznajni tip slikovnice pokazao se izvrsnim za razvijanje ekološke svijesti djece predškolske dobi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija, Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek