Upravljanje društvenom odgovornošću poduzeća u funkciji njegove poslovne uspješnosti (CROSBI ID 636069)
Prilog sa skupa u zborniku | ostalo | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Balog, Antal
hrvatski
Upravljanje društvenom odgovornošću poduzeća u funkciji njegove poslovne uspješnosti
Ovaj rad razmatra funkcionalnu povezanost društveno odgovornoga poslovanja poduzeća i njegove poslovne uspješnosti u uvjetima nedovršene hrvatske društveno-ekonomske tranzicije i pridodane višegodišnje gospodarske recesije. Povezivanje društveno odgovornoga poslovanja poduzeća s njegovom poslovnom uspješnošću, dugoročno pridonosi stvaranju društveno-ekonomskih osnova održivoga poslovanja poduzeća te održivomu razvoju društva. Učinkovitost poslovanja poduzeća, realizacijom poslovnih ciljeva i poslovnih politika, ispunjava one utilitarističke zahtjeve vlasnika i glavnoga menadžmenta koji su ponajviše ograničeni na profitabilnost poduzeća i njegovu održivost. Premda je dio društvenih učinaka poslovanja poduzeća ponekad malo ili nimalo vidljiv i mjerljiv, oni su nedvojbeno društveno prisutni. U tome suodnosu poduzeća i društva svi dionici stvaraju i razmjenjuju materijalne i nematerijalne vrijednosti, pri čemu se u društvenome okruženju poduzeća stvaraju i uvećavaju društvene vrijednosti, često nazivane društvenim kapitalom, dok se u poduzeću izgrađuje organizacijska kultura, koju se dinamički uravnotežuje između utilitarističke učinkovitosti, s jedne strane, i odgovorne uspješnosti, s druge strane. U tome zahtjevnom upravljačkom procesu prepliću se ne samo dugoročni i kratkoročni poslovni ciljevi poduzeća s njegovim različitim poslovnim politikama nego i dugoročni i kratkoročni politički ciljevi dionika bližega i širega društvenog okruženja. Za poslovno upravljanje poduzećem u takvim društvenim i ekonomskim odnosima potrebna je odgovarajuća razina već izgrađene organizacijske kulture, odnosno organizacijskoga etosa, kao i korespondirajućega društvenog okruženja.
upravljanje ; društvena odgovornost poduzeća ; učinkovitost i uspješnost ; održivo poslovanje
nije evidentirano
engleski
Management of Corporate Social Responsibility in Function of its Business Effectiveness
nije evidentirano
management ; corporate social responsibility ; business sustainability
nije evidentirano
Podaci o prilogu
747-757.
2014.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Znanstveno-stručni skup Menadžment - zbornik radova
Barilović, Zlatko ; Jurina, Milan ; Popović, Goran ; Šimurina, Mile
Zaprešić: Veleučilište Baltazar Zaprešić
978-953-7670-99-3
Podaci o skupu
Znanstveno-stručni skup Menadžment
predavanje
06.06.2014-07.06.2014
Zagreb, Hrvatska