Kompetencije nastavnika-pripravnika u osnovnim i srednjim glazbenim školama – perspektiva poslodavaca (CROSBI ID 635901)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Novak, Marina
hrvatski
Kompetencije nastavnika-pripravnika u osnovnim i srednjim glazbenim školama – perspektiva poslodavaca
Često se postavlja pitanje da li, i u kojoj mjeri, su nastavnici-pripravnici, po završetku studija glazbe na visokoškolskoj glazbenoj ustanovi, bez dodatne edukacije, sposobni raditi u nastavi u osnovnoj ili srednjoj glazbenoj školi. Ishodi učenja studijskih programa glazbenih akademija ukazuju na to da su studenti po završetku studija kompetentni za samostalan rad u nastavi. Međutim, da bi se provjerilo stvarno stanje, potrebno je prikupiti povratne informacije, kako od diplomiranih studenata, tako i od njihovih poslodavaca, ravnatelja glazbenih škola. Povratne informacije diplomiranih studenata do sada su do visokoškolskih glazbenih ustanova dolazile neformalno, neposrednim kontaktom s bivšim profesorima, dok su povratne informacije poslodavaca izostale. Kako bi se prikupile povratne informacije poslodavaca provedeno je istraživanje u suradnji s ravnateljima osnovnih i srednjih glazbenih škola u Hrvatskoj (N=23) u kojem se, između ostalog, kroz osamnaest kategorija, procjenjivala razina kompetencija potrebnih za rad u nastavi koje su stvarno usvojene kroz studij na glazbenim akademijama. Od ispitanika se, uz to, tražilo da istaknu i pet, po njihovom sudu, najvažnijih kompetencija nastavnika. Istraživanje je ukazalo na to da su nastavnici-pripravnici u velikoj mjeri kompetentni u području poznavanja vlastite profesije, umjetničke samostalnosti te užeg područja struke (predmeta), dok su najlošijim ocjenjena sposobnost kritike i samokritike te prilagodbe novim situacijama. Kao pet najvažnijih kompetencija, uz sposobnost i želju za učenjem i sposobnost primjene znanja u rješavanju praktičnih problema, ispitanici su još istaknuli i poznavanje vlastite profesije, sposobnost planiranja, organiziranja i vrednovanja ciljeva poučavanja te timski rad.
cjeloživotno učenje; glazbene škole; nastavničke kompetencije; visokoškolska glazbena pedagogija
nije evidentirano
engleski
Primary and Secondary Music School Teacher-Trainee Competences – an Employer's Perspective
nije evidentirano
higher education music pedagogy; lifelong learning; music schools; teaching
nije evidentirano
Podaci o prilogu
68-70.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Međunarodna znanstvena i stručna konferencija Didaktički izazovi II – je li novo staro? Knjiga sažetaka
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Podaci o skupu
Međunarodna znanstvena i stručna konferencija Didaktički izazovi II – je li novo staro?
predavanje
20.05.2016-21.05.2016
Osijek, Hrvatska