Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Razumijevanje koncepta održivog razvoja studenata sveučilišta u Splitu i Rijeci (CROSBI ID 635822)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Buzov Ivanka ; Rončević, Nena Razumijevanje koncepta održivog razvoja studenata sveučilišta u Splitu i Rijeci // Znanstveno-stručni skup Održivi razvoj i odgojno- obrazovni sustav Hrvatske / Radeka, Igor (ur.). Zadar: Sveučilište u Zadru ; Dječji vrtić Radost, Zadar, 2017. str. 263-272

Podaci o odgovornosti

Buzov Ivanka ; Rončević, Nena

hrvatski

Razumijevanje koncepta održivog razvoja studenata sveučilišta u Splitu i Rijeci

U radu se obrazlaže značaj obrazovanja za održivi razvoj na sveučilišnoj razini i daje pregled rezultata istraživanja o socijalno-ekološkim orijentacijama i razumijevanju koncepta održivog razvoja, na uzorcima studentske populacije sveučilištâ u Splitu i Rijeci. Cilj istraživanja bio je ispitati vrijednosti (socijalnoekološke orijentacije) studenata te njihove stavove spram održivog razvoja, odnosno razumijevanje ovog razvojnog koncepta. Empirijsko istraživanja provedeno je metodom ankete, s instrumentom u vidu upitnika strukturiranog od nekoliko sadržajno-konstruktnih cjelina, uključujući skalu mjerenja socijalnoekoloških orijentacija i skalu slaganja/neslaganja s tvrdnjama o održivom razvoju. Studenti su se pokazali kao relativno homogena populacija u stavovima koje se odnose na socijalno-ekološke orijentacije, što se posebice odnosi na njihovo prihvaćanje naturalističkih stavova, odbijanja antropocentričnih teza te na znatnu rasprostranjenost kritičkog odnosa prema modernoj tehnologiji. Glavni nalazi istraživanja upućuju na zaključke kako većina studenata, usprkos tome što naslućuju i na deklarativnoj razini prepoznaju što čini glavne odrednice održivog razvoja i da je implementacija održivog razvoja moguća, većinom nemaju izdiferencirano mišljenje o načinima kojima se može postići održivi razvoj. Pritom studentice i studenti viših godina studija češće imaju pozitivniji stav spram problematike održivosti nego studenti prve godine studija, što se dijelom može pripisivati i pro-okolišnom karakteru visokog obrazovanja. Ono što se međutim može zaključivati je odsutnost suštinskog razumijevanja paradigme održivog razvoja kod studenata, odnosno spremnosti za njegovo usvajanje i provođenje.

socijalno-ekološke orijentacije ; stavovi ; visoko obrazovanje

nije evidentirano

engleski

Understanding of the sustainable development concept among the students at the universities in Split and Rijeka

nije evidentirano

attitudes ; higher education ; socio-ecological orientations

nije evidentirano

Podaci o prilogu

263-272.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Znanstveno-stručni skup Održivi razvoj i odgojno- obrazovni sustav Hrvatske

Radeka, Igor

Zadar: Sveučilište u Zadru ; Dječji vrtić Radost, Zadar

978-953-331-154-8

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Sociologija, Pedagogija