Promotivne cijene i profitabilnost maloprodavača (CROSBI ID 228935)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Dunković, Dario
hrvatski
Promotivne cijene i profitabilnost maloprodavača
U današnjim uvjetima maloprodavači provode strategije dinamičnih cijena jer je tako najlakše privući kupce u prodavaonicu. Tu nastaje problem za menadžment koji mora primjenjivati tehnike spuštanja cijena uz pritisak na povećanje profitabilnosti. Promotivne cjenovne tehnike koriste maloprodavačima kao ofenzivni mehanizam za privlačenje kupaca od konkurenata, ali i kao defanzivni mehanizam kako bi ih pretvorili u lojalne. Svakodnevno postavljanje akcijskih cijena na različitim artiklima u prodavaonici (konvencionalnoj ili virtualnoj) i uvođenje inovativnih načina promocije zahtijeva bolje snalaženje menadžera u praćenju financijskih efekata promocije. Zbog toga će se ovdje opisati neke cjenovne tehnike, te objasniti kakav efekt mogu stvoriti na kupce i koji su trendovi na tome području. Svaka tehnika ima marketinški cilj da privuče kupce u prodavaonicu kako bi se povećala prodaja, međutim, menadžmentu nije lako prognozirati financijski efekt promocije. Istraživanja pokazuju kako uvođenje računalne tehnologije poboljšava performanse maloprodajnih operacija i tako kroz povećanje prodaje i profitne marže utječe na povećanje povrata na glavnicu (engl. ROE). Iz toga razloga napredna maloprodajna analitika (software) postala je ključan alat u suvremenom formiranju dinamičnih cijena u prodavaonicama.
promotivne cijene
nije evidentirano
engleski
Promotion prices and retailer profitability
nije evidentirano
promotion prices
nije evidentirano