Procjena činitelja konkurentnosti u poduzećima za proizvodnju namještaja (CROSBI ID 403694)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Perić, Ivana
Grladinović, Tomislav
hrvatski
Procjena činitelja konkurentnosti u poduzećima za proizvodnju namještaja
Analiza specifičnih ekonomskih, tehnoloških i organizacijskih procesa pojedinih gospodarskih sektora/poduzeća daje potpuni uvid u razvoj relevantnih resursa i konkurentskih sposobnosti u odgovarajućim sektorima. Ciljevi rada bili su utvrditi teorijski i empirijski okvir konkurentnosti poduzeća (C – 31 proizvodnja namješta, NKD 2007), identificirati i analizirati mikroekonomske činitelje poduzeća, ispitati njihove odnose i povezanost te utjecaj na kvalitativne i kvantitativne mjere uspješnosti poslovanja. Određeni vanjski i unutarnji činitelji konkurentnosti bili su: menadžerske vještine, stupanj marketinške sposobnosti, razvoj odnosa s kupcima i dobavljačima, razvoj odnosa sa zaposlenicima, utjecaj obrazovnih prilika, utjecaj ekonomske politike, utjecaj zakonske regulative i regulatornih tijela, utjecaj dobavljačke snage, utjecaj financijerskih institucija, infrastruktura i okoliš i lokacija. Prilikom analize podataka uz deskriptivne statističke mjere primijenjene su i inferencijalne statističke metode. Korelacijska analiza pokazala je da većinom postoji međusobna povezanost vanjskih i unutarnjih činitelja, koje su bile statistički značajne na razinama od 1 i 5 %. Činitelji koji su dobili najviše prosječne ocjene bili su: snaga dobavljačke ponude, razvijenost odnosa s kupcima i razvijenost odnosa s dobavljačima. Testiranje regresijskog modela pokazalo je da niti jedan od odabranih činitelja nije statistički značajan s ekonomičnošću poslovanja u 2014. godini. Osim mjera kvanitativnih pokazatelja, u istraživanju su upotrijebljeni i pokazatelji uspješnosti poslovanja: operativna uspješnost, pokazatelji tržišne uspješnosti, poslovanje s kupcima i efikasnost i motiviranost zaposlenika. Testiranjem povezanosti mjera uspješnosti poslovanja i čimbenika konkurentnost svi regresijski modeli pokazali su se statistički značajnima na razini značajnosti od 5 %. Pojedinačnim testiranjem činitelja konkurentnosti pokazalo se da izvozna poduzeća imaju viši stupanj razvijenosti marketinških sposobnosti, veći stupanj razvijenosti proizvoda i veći utjecaj ekonomske politike. Od niza ponuđenih strategija ispitanici u najvećoj mjeri primjenjuju strategiju očuvanja sadašnjega tržišnog položaja, strategiju usmjerenu na smanjenje troškova poduzeća i strategiju ulaganja u inovacije tehnoloških procesa. Statistički značajnim pokazao se prediktor stupanj menadžerskih vještina. Analizom utjecaja činitelja konkurentnosti na određene varijable mjerenja može se zaključiti kako je za konkurentnost malih poduzeća i mikropoduzeća za proizvodnju namještaja vrlo bitan razvoj dobrih odnosa s kupcima i dobavljačima ; za uspješno vođenje poduzeća bitne su i karakteristike, tj. vještine menadžmenta. Bitna je i kvalitetna zdrava ekonomska i politička klima kako bi poduzeća putem njihove podrške lakše ostvarivala svoje poslovne ciljeve.
Proizvodnja namještaja; konkurentnost; činitelji konkurentnosti; okvir konkurentnosti; ekonomičnost ukupnog poslovanja; pokazatelji uspješnosti
nije evidentirano
engleski
Assessment of Factors of Competitiveness in Furniture Manufacturing Enterprises
nije evidentirano
Furniture Manufactruring; Competitiveness; Key Factors of Competitiveness; Effectiveness of Activity; Performance Indicators
nije evidentirano
Podaci o izdanju
175
06.11.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Zagreb