Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Procjena činitelja konkurentnosti u poduzećima za proizvodnju namještaja (CROSBI ID 403694)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Perić, Ivana Procjena činitelja konkurentnosti u poduzećima za proizvodnju namještaja / Grladinović, Tomislav (mentor); Zagreb, . 2015

Podaci o odgovornosti

Perić, Ivana

Grladinović, Tomislav

hrvatski

Procjena činitelja konkurentnosti u poduzećima za proizvodnju namještaja

Analiza specifičnih ekonomskih, tehnoloških i organizacijskih procesa pojedinih gospodarskih sektora/poduzeća daje potpuni uvid u razvoj relevantnih resursa i konkurentskih sposobnosti u odgovarajućim sektorima. Ciljevi rada bili su utvrditi teorijski i empirijski okvir konkurentnosti poduzeća (C – 31 proizvodnja namješta, NKD 2007), identificirati i analizirati mikroekonomske činitelje poduzeća, ispitati njihove odnose i povezanost te utjecaj na kvalitativne i kvantitativne mjere uspješnosti poslovanja. Određeni vanjski i unutarnji činitelji konkurentnosti bili su: menadžerske vještine, stupanj marketinške sposobnosti, razvoj odnosa s kupcima i dobavljačima, razvoj odnosa sa zaposlenicima, utjecaj obrazovnih prilika, utjecaj ekonomske politike, utjecaj zakonske regulative i regulatornih tijela, utjecaj dobavljačke snage, utjecaj financijerskih institucija, infrastruktura i okoliš i lokacija. Prilikom analize podataka uz deskriptivne statističke mjere primijenjene su i inferencijalne statističke metode. Korelacijska analiza pokazala je da većinom postoji međusobna povezanost vanjskih i unutarnjih činitelja, koje su bile statistički značajne na razinama od 1 i 5 %. Činitelji koji su dobili najviše prosječne ocjene bili su: snaga dobavljačke ponude, razvijenost odnosa s kupcima i razvijenost odnosa s dobavljačima. Testiranje regresijskog modela pokazalo je da niti jedan od odabranih činitelja nije statistički značajan s ekonomičnošću poslovanja u 2014. godini. Osim mjera kvanitativnih pokazatelja, u istraživanju su upotrijebljeni i pokazatelji uspješnosti poslovanja: operativna uspješnost, pokazatelji tržišne uspješnosti, poslovanje s kupcima i efikasnost i motiviranost zaposlenika. Testiranjem povezanosti mjera uspješnosti poslovanja i čimbenika konkurentnost svi regresijski modeli pokazali su se statistički značajnima na razini značajnosti od 5 %. Pojedinačnim testiranjem činitelja konkurentnosti pokazalo se da izvozna poduzeća imaju viši stupanj razvijenosti marketinških sposobnosti, veći stupanj razvijenosti proizvoda i veći utjecaj ekonomske politike. Od niza ponuđenih strategija ispitanici u najvećoj mjeri primjenjuju strategiju očuvanja sadašnjega tržišnog položaja, strategiju usmjerenu na smanjenje troškova poduzeća i strategiju ulaganja u inovacije tehnoloških procesa. Statistički značajnim pokazao se prediktor stupanj menadžerskih vještina. Analizom utjecaja činitelja konkurentnosti na određene varijable mjerenja može se zaključiti kako je za konkurentnost malih poduzeća i mikropoduzeća za proizvodnju namještaja vrlo bitan razvoj dobrih odnosa s kupcima i dobavljačima ; za uspješno vođenje poduzeća bitne su i karakteristike, tj. vještine menadžmenta. Bitna je i kvalitetna zdrava ekonomska i politička klima kako bi poduzeća putem njihove podrške lakše ostvarivala svoje poslovne ciljeve.

Proizvodnja namještaja; konkurentnost; činitelji konkurentnosti; okvir konkurentnosti; ekonomičnost ukupnog poslovanja; pokazatelji uspješnosti

nije evidentirano

engleski

Assessment of Factors of Competitiveness in Furniture Manufacturing Enterprises

nije evidentirano

Furniture Manufactruring; Competitiveness; Key Factors of Competitiveness; Effectiveness of Activity; Performance Indicators

nije evidentirano

Podaci o izdanju

175

06.11.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Zagreb

Povezanost rada

Drvna tehnologija