Od teksta do dijaloga (CROSBI ID 228822)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Težak, Dubravka ; Gabelica, Marina
hrvatski
Od teksta do dijaloga
Tradicionalna nastava književnosti temelji se na čitanju tekstova, najčešće onih u čitankama, koji se zatim analiziraju s učenicima. U mlađim razredima osnovne škole ta se analiza prvenstveno temelji na vođenom dijalogu između učitelja i učenika. Kvaliteta razrednoga dijaloga ovisi o velikom broju čimbenika: afinitetima i obrazovanju učitelja, učeničkim interesima, razrednom ozračju itd. Također, ovisi i o metodičkom instrumentariju koji se nalazi u čitanci, a čiji je cilj potaknuti spomenuti dijalog. U radu se analizira metodički instrumentarij u čitankama za četvrti razred osnovne škole ; analizom i karakterizacijom pitanja vezanih uz pojedini tekst donosi se procjena kakav se dijalog vodi u razredu nakon čitanja teksta, odnosno, procjenjuje se u kojoj mjeri hrvatske čitanke potiču učenike na razmišljanje, zaključivanje i uključivanje vlastitoga iskustva.
tekst; dijalog; komunikacija; interpretacija; čitanka; metodički instrumentarij; pitanja; zadaci; recepcija
nije evidentirano
engleski
From text to dialogue
nije evidentirano
text; dialogue; communication; interpretation; textbook; methodological inventory; questions; tasks; reception
nije evidentirano