The Application of Fuzzy Logic to customer scoring (CROSBI ID 635668)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Merkaš, Zvonko
hrvatski
The Application of Fuzzy Logic to customer scoring
Korištenje fuzzy logike u procesu implementacije alata za upravljanje odnosima s poslovnim partnerima (Customer Relatioship Managment - CRM) unaprijeđuje korištenje ovakvih sustava odnosno omogućava kvalitetnije razumijevanje ponašanja poslovnih partnera. Kao podloga razvoja strategije odnosa sa klijentima u radu je izvršeno vrednovanje (scoring) partnera pomoću fuzzy ekspertnih sustava. Vrednovanje partnera odnosno definiranje ključnih elemenata za opis partnera započinje definicijom ključnih indikatora. Nakon izvršene verifikacije postojanja definiranih ključnih indikatora, njihovog izvođenja iz podataka transakcijske baze ili pribave iz eksternih izvora izvode se potrebne obrade. Određivanje raspona vrijednosti odnosno definiranje algoritama za dobivanje vrijednosti varijabli predstavlja osnovu za izrada jedinstvene tablice sa vrijednostima ključnih identifikatora. Izrađeni prototip raspona varijabli koristi se u izradi modela s pravilima i interakcijama između pravila. Rezultati testiranja prototipa razvijenog modela na testnim podacima uvod su u provođenje pravog vrednovanja na realnim pretprocesiranim podacima. Dobiveni rezultati ugrađuju se i koriste sa alatom za upravljanje odnosa s poslovnim partnerima, sukladno razrađenoj strategiji odnosa sa klijentima ovisno o postignutoj vrijednosti. Rezultati proizašli iz modela koriste se kao ulazni parametri za predviđanje vjerojatnosti kupovine određene robe ili usluge prema prethodno definiranim tipovima korisnika. Iako je primjena metoda u poslovanju vrlo česta, primjena u području znanstvenog istraživanja poslovanja i menadžmenta je prilično rijetka. U ovom radu autori prikazuju mogućnosti ovakve primjene metodologije u sklopu šireg istraživanja stupnjeva zrelosti primjene u tvrtkama.
Fazi logika ; CRM
nije evidentirano
engleski
The Application of Fuzzy Logic to customer scoring
nije evidentirano
Fuzzy Logic ; CRM
nije evidentirano
Podaci o prilogu
295-302.
2005.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
16th International Conference on Information and Intelligent Systems – IIS 2005
Bača, Miroslav
Varaždin: Fakultet organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu
Podaci o skupu
16th International Conference on Information and Intelligent Systems, IIS 2005.
predavanje
21.09.2005-23.09.2005
Varaždin, Hrvatska