Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Vjeroučitelji i izazovi hrvatskoga suvremenog društva i hrvatske suvremene škole (CROSBI ID 228722)

Prilog u časopisu | stručni rad

Šimunović, Josip Vjeroučitelji i izazovi hrvatskoga suvremenog društva i hrvatske suvremene škole // Crkva u svijetu : CUS, 47 (2012), 1; 83-105

Podaci o odgovornosti

Šimunović, Josip

hrvatski

Vjeroučitelji i izazovi hrvatskoga suvremenog društva i hrvatske suvremene škole

Tijekom posljednjih dvadeset godina, od početka ponovnoga suživota katoličkoga vjeronauka s ostalim školskim predmetima u hrvatskoj školskoj odgojno-obrazovnoj stvarnosti pa do danas, ističe se da vjeroučiteljice i vjeroučitelji trebaju biti vjernici, svjedoci, stručnjaci, proroci, odgojitelji i učitelji. Ti postulati vrijede za sva vremena unatoč tome što svako vrijeme donosi svoje obilježenosti i svoje specifične situacije. Tema članka usmjerava nas da razmislimo o vjeroučiteljicama i vjeroučiteljima i izazovima koje pred njih stavlja hrvatsko suvremeno društvo i hrvatska suvremena škola. Prvo poglavlje članka donosi razmišljanje o vjeroučiteljicama i vjeroučiteljima i izazovima hrvatskoga suvremenog društva. Vjeroučiteljice i vjeroučitelji kao integralni dio Crkve, ali i društva, u svom radu kao poslanici Crkve i djelatnici države imaju svakodnevno mogućnost i poslanje povezivati Crkvu, njezino učenje i djelovanje s društvenom pluralnom stvarnošću koje je očito i u školskom odgojnoobrazovnom sustavu. U tome nalazimo trajan izazov koji suvremeno hrvatsko društvo stavlja pred vjeroučiteljice i vjeroučitelje, a on je da njihov profesionalni i duhovno-vjernički identitet mora biti kontekstualiziran u društvenoj suvremenoj stvarnosti. Sukladno tome, vjeroučiteljice i vjeroučitelji imaju složenu zadaću integracije vjere u suvremenu hrvatsku društvenu stvarnost te integraciju suvremene hrvatske društvene stvarnosti u vlastitu vjeru i vjeru učenica i učenika. Da to mogu, potrebno je nadvladati i kognitivni stres. Drugo poglavlje promatra vjeroučiteljice i vjeroučitelje pred izazovima suvremene hrvatske škole. Hrvatski školski odgojnoobrazovni sustav u sastavu cjelokupnog odgojno-obrazovnog sustava Republike Hrvatske, nalazi se na početku složenog i dugotrajnog procesa stvaranja suvremene hrvatske škole provodeći strategiju Nacionalnog okvirnog kurikuluma za predškolski odgoj, opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje. Katolički vjeronauk dio je hrvatskoga školskog odgojno-obrazovnog sustava. Zahvaćen promjenama provedbe strategije spomenutog Nacionalnog okvirnog kurikuluma za predškolski odgoj, opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje i svih pratećih zakonskih akata, želi odgovoriti na izazove i zadaće škole i naslovnika, vodeći pritom računa o aktualnim, političkim, društveno-kulturnim, crkvenim, odgojno-obrazovnim i religijskim promjenama u demokratskom i pluralističkom društvu. Kao takav, katolički se vjeronauk u osnovnim i srednjim školama ne može promatrati bez onih koji najviše sudjeluju u konkretnom odvijanju vjeronaučne nastave, a to su vjeroučiteljice i vjeroučitelji te učenice i učenici. Uz brigu za svakodnevno kvalitetno ostvarivanje vjeronaučne nastave na svim razinama, vjeroučiteljice i vjeroučitelji nalaze se i pred izazovima suvremene škole. Pretresaju se tri izazova koji se nameću pred vjeroučiteljice i vjeroučitelje u sustvaranju suvremene hrvatske škole: afirmacija odgojnog elementa u školi, metodičkodidaktička osposobljenost i pastoral škole.

vjeroučiteljice; vjeroučitelji; suvremeno hrvatsko društvo; suvremena hrvatska škola; kognitivni stres; odgoj; metodičko-didaktička osposobljenost; pastoral škole

nije evidentirano

engleski

Catechists and Challenges of Croatian Contemporary Society and Croatian Contemporary School

nije evidentirano

men catechists; women catechists; contemporary Croatian society; contemporary Croatian school; cognitive stress; upbringing; methodical-didactical competence; school pastoral

nije evidentirano

Podaci o izdanju

47 (1)

2012.

83-105

objavljeno

0352-4000

Povezanost rada

Teologija

Indeksiranost