Rekonstrukcija i/ili konstrukcija vremenskog opterećenja učenika? (CROSBI ID 635498)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela
hrvatski
Rekonstrukcija i/ili konstrukcija vremenskog opterećenja učenika?
U radu se problematizira fenomen preopterećenosti učenika. Istražujući nastavne planove i programe od 1958. do 2016. godine možemo uočiti kako se preopterećenost učenika u odnosu na vrijeme s godinama sustavno povećava. Unatoč stalnom nastojanju ostvarivanja optimalnoga opterećenja učenika, u kontekstu se propisanih nastavnih planova i programa ostvaruje suprotno uvjetujući dodatno preopterećenje učenika. Uvođenjem petodnevnog tjedna u naše školstvo namjera je bila usklađivanje radnih dana učenika i njihovih roditelja radi zajedničkog druženja i pojačanog odgojnog djelovanja, što se u praksi nije ostvarilo. Petodnevni tjedan zamišljen je u uvjetima cjelodnevnog boravka učenika u školi koji bi utjecali na rasterećenje učenika za vrijeme vikenda, praznika i godišnjih odmora. Rezultati istraživanja pokazuju da ni danas, kao ni u vrijeme uvođenja petodnevnog tjedna velika većina škola nema uvjete za organizaciju produženog niti cjelodnevnog boravka učenika u školama. Na razini Republike Hrvatske u samo 10 osnovnih škola je organiziran cjelodnevni boravak učenika, a produženi boravak su organizirale sve, osim Koprivničko-križevačke županije. Rješenja ovome problemu vide se u organizaciji i reorganizaciji cjelodnevne nastave i produženoga boravka, smanjenju broje domaćih zadaća, rekonstrukciji rasporeda sati na dnevnoj i tjednoj bazi, usklađivanja udžbenika i nastavnog procesa sa danas potrebnim kompetencijama učenika.
cjelodnevni boravak; produžena nastava; (re)konstrukcija; vremensko opterećenje učenika
nije evidentirano
engleski
Reconstruction and/or construction of temporal student workload?
nije evidentirano
extended stay; (re)construction; temporal student work overload
nije evidentirano
Podaci o prilogu
15-17.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjiga sažetaka
Podaci o skupu
Didaktički izazovi II: Je li novo staro?
predavanje
20.05.2016-21.05.2016
Osijek, Hrvatska