Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Rekonstrukcija i/ili konstrukcija vremenskog opterećenja učenika? (CROSBI ID 635498)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela Rekonstrukcija i/ili konstrukcija vremenskog opterećenja učenika? // Knjiga sažetaka. 2016. str. 15-17

Podaci o odgovornosti

Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela

hrvatski

Rekonstrukcija i/ili konstrukcija vremenskog opterećenja učenika?

U radu se problematizira fenomen preopterećenosti učenika. Istražujući nastavne planove i programe od 1958. do 2016. godine možemo uočiti kako se preopterećenost učenika u odnosu na vrijeme s godinama sustavno povećava. Unatoč stalnom nastojanju ostvarivanja optimalnoga opterećenja učenika, u kontekstu se propisanih nastavnih planova i programa ostvaruje suprotno uvjetujući dodatno preopterećenje učenika. Uvođenjem petodnevnog tjedna u naše školstvo namjera je bila usklađivanje radnih dana učenika i njihovih roditelja radi zajedničkog druženja i pojačanog odgojnog djelovanja, što se u praksi nije ostvarilo. Petodnevni tjedan zamišljen je u uvjetima cjelodnevnog boravka učenika u školi koji bi utjecali na rasterećenje učenika za vrijeme vikenda, praznika i godišnjih odmora. Rezultati istraživanja pokazuju da ni danas, kao ni u vrijeme uvođenja petodnevnog tjedna velika većina škola nema uvjete za organizaciju produženog niti cjelodnevnog boravka učenika u školama. Na razini Republike Hrvatske u samo 10 osnovnih škola je organiziran cjelodnevni boravak učenika, a produženi boravak su organizirale sve, osim Koprivničko-križevačke županije. Rješenja ovome problemu vide se u organizaciji i reorganizaciji cjelodnevne nastave i produženoga boravka, smanjenju broje domaćih zadaća, rekonstrukciji rasporeda sati na dnevnoj i tjednoj bazi, usklađivanja udžbenika i nastavnog procesa sa danas potrebnim kompetencijama učenika.

cjelodnevni boravak; produžena nastava; (re)konstrukcija; vremensko opterećenje učenika

nije evidentirano

engleski

Reconstruction and/or construction of temporal student workload?

nije evidentirano

extended stay; (re)construction; temporal student work overload

nije evidentirano

Podaci o prilogu

15-17.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka

Podaci o skupu

Didaktički izazovi II: Je li novo staro?

predavanje

20.05.2016-21.05.2016

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija