Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 817412

Rekonstrukcija i/ili konstrukcija vremenskog opterećenja učenika?


Peko, Anđelka; Dubovicki, Snježana; Varga, Rahaela
Rekonstrukcija i/ili konstrukcija vremenskog opterećenja učenika? // Knjiga sažetaka
Osijek, Republika hrvatska, 2016. str. 15-17 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)


Naslov
Rekonstrukcija i/ili konstrukcija vremenskog opterećenja učenika?
(Reconstruction and/or construction of temporal student workload?)

Autori
Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Knjiga sažetaka / - , 2016, 15-17

Skup
Didaktički izazovi II - Je li novo staro?

Mjesto i datum
Osijek, Republika hrvatska, 20. - 21. 05. 2016.

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Cjelodnevni boravak; produžena nastava; (re)konstrukcija; vremensko opterećenje učenika
(Extended stay; (re)construction; temporal student work overload)

Sažetak
U radu se problematizira fenomen preopterećenosti učenika. Istražujući nastavne planove i programe od 1958. do 2016. godine možemo uočiti kako se preopterećenost učenika u odnosu na vrijeme s godinama sustavno povećava. Unatoč stalnom nastojanju ostvarivanja optimalnoga opterećenja učenika, u kontekstu se propisanih nastavnih planova i programa ostvaruje suprotno uvjetujući dodatno preopterećenje učenika. Uvođenjem petodnevnog tjedna u naše školstvo namjera je bila usklađivanje radnih dana učenika i njihovih roditelja radi zajedničkog druženja i pojačanog odgojnog djelovanja, što se u praksi nije ostvarilo. Petodnevni tjedan zamišljen je u uvjetima cjelodnevnog boravka učenika u školi koji bi utjecali na rasterećenje učenika za vrijeme vikenda, praznika i godišnjih odmora. Rezultati istraživanja pokazuju da ni danas, kao ni u vrijeme uvođenja petodnevnog tjedna velika većina škola nema uvjete za organizaciju produženog niti cjelodnevnog boravka učenika u školama. Na razini Republike Hrvatske u samo 10 osnovnih škola je organiziran cjelodnevni boravak učenika, a produženi boravak su organizirale sve, osim Koprivničko-križevačke županije. Rješenja ovome problemu vide se u organizaciji i reorganizaciji cjelodnevne nastave i produženoga boravka, smanjenju broje domaćih zadaća, rekonstrukciji rasporeda sati na dnevnoj i tjednoj bazi, usklađivanja udžbenika i nastavnog procesa sa danas potrebnim kompetencijama učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek