Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odnos perfekcionizma, ličnosti učenika i ciljeva postignuća s uključenošću učenika pri učenju fizike (CROSBI ID 635481)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Petričević, Ema ; Rovan, Daria ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna Odnos perfekcionizma, ličnosti učenika i ciljeva postignuća s uključenošću učenika pri učenju fizike // XX. Dani psihologije u Zadru / Penezić, Zvjezdan ; Slišković, Ana ; Ćubela Adorić, Vera et al. (ur.). Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2016. str. 111-111

Podaci o odgovornosti

Petričević, Ema ; Rovan, Daria ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna

hrvatski

Odnos perfekcionizma, ličnosti učenika i ciljeva postignuća s uključenošću učenika pri učenju fizike

Da bi proces poučavanja bilo kojeg predmeta doveo do željenih ishoda učenja potrebno je da učenici tijekom tog procesa budu aktivno uključeni u učenje. Rezultati dosadašnjih istraživanja ukazuju da pritom treba razlikovati tri komponente uključenosti – bihevioralnu, kognitivnu i emocionalnu. Uključenost učenika u učenje svakako ovisi o njihovom odnosu prema predmetu poučavanja te o kvaliteti odgojno-obrazovnog procesa, no u ovom istraživanju usmjerili smo se na osobne odrednice uključenosti. Konkretno, zanimalo nas je u kolikoj se mjeri individualne razlike u osobinama učenika te njihovim motivacijskim orijentacijama odražavaju na razinu njihove uključenosti u učenje. U skladu s hijerarhijskim modelom ciljeva postignuća (Elliot, 1999) pretpostavili smo da će ciljevi postignuća biti značajni neposredni prediktori uključenosti učenika u učenje te da će perfekcionizam i osjetljivost na potkrepljenje pokazati važnim odrednicama motivacije i uključenosti učenika. Naime, perfekcionizam je povezan s razinom standarda koju pojedinci postavljaju za svoja postignuća, dok osjetljivost na potkrepljenje utječe na težnju pojedinca prema ostvarivanju uspjeha i izbjegavanju neuspjeha. Prema 2 x 2 konceptualizaciji ciljeva postignuća Elliota i McGregor (2001) upravo su standardi i motivacijska valencija uključivanja i izbjegavanja istaknuti kao dvije ključne dimenzije ciljeva postignuća, što nam daje teorijsku podlogu za pretpostavku o povezanosti ovih konstrukata. Stoga je cilj ovog istraživanja bio utvrditi postoji li povezanost perfekcionizma i osjetljivosti na potkrepljenje s različitim komponentama uključenosti učenika pri učenju fizike te ispitati imaju li ciljevi postignuća medijatornu ulogu u toj povezanosti. U istraživanju su sudjelovala 224 učenika sedmog i osmog razreda osnovne škole. Sudionici su ispunili upitnike kojima je mjerena njihova uključenost pri učenju fizike, ciljevi postignuća, perfekcionizam i osjetljivost na potkrepljenje. Rezultati istraživanja potvrđuju pretpostavku o značajnoj povezanosti uključenosti s perfekcionizmom, osjetiljivošću na potkrepljenje i ciljevima postignuća, pri čemu su obrasci povezanosti različiti za pojedine komponente uključenosti. Medijacijskim analizama utvrđeno je da ciljevi postignuća imaju posredujuću ulogu u odnosu pozitivnog perfekcionizma, sustava aktivacije ponašanja i sustava borba-bijeg-zamrzavanje s bihevioralnom i kognitivnom uključenosti, ali ne i s emocionalnom uključenosti.

motivacija; uključenost učenika; ciljevi postignuća; perfekcionizam; ličnost

nije evidentirano

engleski

The relationship of perfectionism, personality and achievement goals with students' engagement in learning physics

nije evidentirano

motivation; engagement; achievement goals; perfectionism; personality

nije evidentirano

Podaci o prilogu

111-111.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XX. Dani psihologije u Zadru

Penezić, Zvjezdan ; Slišković, Ana ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Nikolić, Matilda ; Nekić, Marina ; Ombla, Jelena ; Šimunić, Ana ; Tokić, Andrea

Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru

978-953-331-102-9

Podaci o skupu

XX. Dani psihologije u Zadru

predavanje

01.01.2016-01.01.2016

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija