Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Konstrukcija i validacija Skale uključenosti u nastavu fizike (CROSBI ID 635480)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Pavlin-Bernardić, Nina ; Putarek, Vanja ; Rovan, Daria ; Petričević, Ema ; Vlahović-Štetić, Vesna Konstrukcija i validacija Skale uključenosti u nastavu fizike // XX. Dani psihologije u Zadru / Penezić, Zvjezdan ; Slišković, Ana ; Ćubela Adorić, Vera et al. (ur.). Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2016. str. 110-110

Podaci o odgovornosti

Pavlin-Bernardić, Nina ; Putarek, Vanja ; Rovan, Daria ; Petričević, Ema ; Vlahović-Štetić, Vesna

hrvatski

Konstrukcija i validacija Skale uključenosti u nastavu fizike

Uključenost predstavlja koncept iz šireg područja motivacije, no radi se o različitim, ali povezanim konstruktima pri čemu motivacija predstavlja namjeru, a uključenost komponentu akcije. Prema najčešće navođenoj konceptualizaciji, uključenost se sastoji od kognitivne, bihevioralne i emocionalne dimenzije. Kognitivna dimenzija odnosi se na korištenje strategija učenja i samoregulacije, bihevioralna na trud koji učenik ulaže u terminima pažnje, ulaganja napora i ustrajnosti, a emocionalna na ugodne ili neugodne emocije koje se javljaju za vrijeme učenja ili sudjelovanja u nastavi. Razina uključenosti učenika u nastavu može se razlikovati od predmeta do predmeta, pa je cilj ovog rada bio je konstruirati i validirati Skalu uključenosti u nastavu fizike. U istraživanju su sudjelovala 803 učenika 2., 3. i 4. razreda iz pet općih gimnazija u Hrvatskoj. Konfirmatornom faktorskom analizom rezultata na Skali uključenosti potvrđeno je dobro slaganje dobivenih rezultata s trofaktorskim modelom uključenosti kojeg sačinjavaju kognitivna, bihevioralna i emocionalna uključenost. Pouzdanosti subskala su zadovoljavajuće do visoke. Provjerene su i korelacije subskala sa samoefikasnosti u fizici i subjektivnom vrijednosti fizike te se pokazalo da su one niske do umjerene, pri čemu kognitivna uključenost najviše korelira s obje navedene varijable. Rezultati pokazuju da učenici u našem uzorku imaju nisku do srednju razinu uključenosti u nastavu fizike, no dok učenici 2. razreda pokazuju višu razinu kognitivne i bihevioralne uključenosti od učenika starijih razreda, učenici 4. razreda pokazuju višu razinu emocionalne uključenosti. Između mladića i djevojaka pokazala se statistički značajna razlika samo na dimenziji emocionalne uključenosti, pri čemu mladići imaju više rezultate. Učenici koji očekuju više ocjene iz fizike na kraju godine imaju više rezultate na sve tri dimenzije uključenosti. Također, učenici koji namjeravaju odabrati fiziku kao izborni predmet na maturi imaju više rezultate na sve tri subskale od onih koji to ne namjeravaju.

uključenost; skala uključenosti; fizika

nije evidentirano

engleski

Construction and validation of the Engagement in physics scale

nije evidentirano

engagement; engagement scale; physics

nije evidentirano

Podaci o prilogu

110-110.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XX. Dani psihologije u Zadru

Penezić, Zvjezdan ; Slišković, Ana ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Nikolić, Matilda ; Nekić, Marina ; Ombla, Jelena ; Šimunić, Ana ; Tokić, Andrea

Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru

978-953-331-103-6

Podaci o skupu

XX. Dani psihologije u Zadru

predavanje

01.01.2016-01.01.2016

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija