Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Škola i izvanškolsko okružje: mogućnosti doživljavanja i razumijevanja glazbe (CROSBI ID 635462)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Vidulin, Sabina Škola i izvanškolsko okružje: mogućnosti doživljavanja i razumijevanja glazbe. 2016

Podaci o odgovornosti

Vidulin, Sabina

hrvatski

Škola i izvanškolsko okružje: mogućnosti doživljavanja i razumijevanja glazbe

Upoznavanje učenika s kulturno-umjetničkim pojavnostima jedna je od važnijih zadaća suvremenoga obrazovanja. Putem ciklusa glazbenoga obrazovanja u školi učenici doživljavaju, analiziraju i vrjednuju brojna glazbena ostvarenja. Na nastavi glazbene kulture upoznaju se s djelima različitih vrsta, stilova i glazbeno-stilskih karakteristika, stječu osnovna glazbena znanja i umijeća, što doprinosi razvoju njihovoga kulturno- umjetničkog identiteta. Ipak, glazbena nastava upitna je iz više razloga ; prije svega zbog nedostatne satnice, ali i osobnih učeničkih te medijskih preferencija, koje prednost daju drugim žanrovima. Kako bi se pridala veća pozornost umjetničkoj glazbi, nije dovoljno učenike educirati isključivo tijekom redovite nastave, već valja poraditi na obogaćivanju njihovoga izvannastavnog i izvanškolskog vremena organiziranim odlascima na koncertna događanja te podržavanju suradnje s lokalnim umjetnicima, koji tijekom godine svojim koncertima oplemenjuju svakodnevicu. Jedan od važnijih iskoraka u tom smjeru na području Istarske županije čini projekt Glazbena srijeda / Glazbeni poučak koji se temelji na stvaralaštvu i izvedbama istarskih glazbenika. Godišnji ciklus glazbeno-obrazovnih koncerata za učenike osnovne škole predstavlja mogućnost da se glazba doživljava uživo i neposredno, uz razgovor s izvođačima i skladateljima. Na zoran način spoznaju se vrijedna glazbena djela i njihove specifičnosti, proširuje znanje učenika, utječe na njihov glazbeno-terminološki vokabular te razvija svijest i stajalište o osobitostima i kvalitetama glazbe. Uz doživljaj i učenje, važno je istaknuti da Glazbena srijeda / Glazbeni poučak oponira masovnoj kulturi i čini pozitivan trend uspostave umjetničkih vrijednosti u životu učenika, s ciljem da i sami postanu aktivni sudionici kulturno-umjetničkoga života svoje okoline. Analizirajući program Glazbene srijede / Glazbenoga poučka u trajanju od deset godina, uočili smo da se djelomično podudara s nastavnim programom, što predstavlja mogućnost učenja izvan škole, spoznavanja novoga, uživanja u glazbi, sudjelovanja u glazbenim aktivnostima i oblikovanja kulturno- umjetničkoga identiteta učenika.

glazbena kultura; Glazbena srijeda / Glazbeni poučak; nastavni program; osnovna škola; umjetnička glazba

nije evidentirano

engleski

School and extracurricular environment: opportunities to experience and understand music

nije evidentirano

artistic music; compulsory school; curriculum; Glazbena srijeda (Musical Wednesday) / Glazbeni poučak (Musical Theorem); Music Culture; music curriculum

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

8. međunarodni muzikološki skup "Iz istarske glazbene riznice"

predavanje

06.05.2016-07.05.2016

Novigrad, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija