Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost pokreta i govora u dječjem razvoju (CROSBI ID 635415)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Dobrić, Arnalda Povezanost pokreta i govora u dječjem razvoju // Translacijski pristup u dijagnostici i rehabilitaciji slušanja i govora - Knjiga sažetaka / Dulčić, Adinda (ur.). Zagreb: Poliklinika SUVAG, 2016. str. 38-39

Podaci o odgovornosti

Dobrić, Arnalda

hrvatski

Povezanost pokreta i govora u dječjem razvoju

Koliko je čovjeku pokret urođen i prirodan vidljivo je već na ultrazvučnim slikama djeteta u maternici. Slijed tipova pokreta zadani su nam kao vrsti određenim redoslijedom i svako odstupanje od pravila naznaka je problema ne samo na globalnoj motoričkoj razini već i na razini različitih segmenata fine motorike. I osobe rođene s poteškoćama u razvoju prema svojim će individualnim mogućnostima također slijediti neke opće odrednice u svladavanju pokreta u prostoru. Čovjekovi su pokreti, baš kao i cijeli život, određeni ritmom – ritam izmjene godišnjih doba, dana i noći, ritam rada srca, ritam hoda i govora itd. Pokret u mnogočemu dijeli svojstva govora – prirodan je, afektivan, određenog trajanja, stupnja složenosti itd. Stupnjevitost razvoja obrazaca pokreta jednako je strogo određena i u razvoju govornih obrazaca. Sprega pokreta i govora od najranijeg je djetinjstva vidljiva u igri koja je u najranijim fazama prostorna. A prostorni su i pokret i govor. Upravo korištenje prostornosti na specifičan način dat će pokretu određenu emocionalnu karakteristiku a u govoru će kasnije podrazumijevati neke emocionalne ili društvene odnose. Povezanost pokreta i govora nastala u dječjoj dobi temelj je za razumijevanje metafora u jeziku i govoru odrasle osobe jer se samo svladavanjem prostornosti mogu razumjeti sintaktički i semantički odnosi u metafori koja koristi prostorne odnose. Pokret, osim što implicira neverbalno pamćenje, pogoduje onom verbalnom te na taj način olakšava učenje. Upravo zato što je pokret kroz prostor toliko prisutan i prijeko potreban u razvoju i kasnijoj uporabi govora valja uvijek iznova preispitivati sve one vidove komunikacije u obrazovne i rehabilitacijske svrhe gdje govor kao sredstvo rada stoji u opoziciji s pokretom i prostorom odnosno gdje se pokret i prostor svode na minimalnu mjeru a samom verbalnom govoru daje apsolutna prednost pri prijenosu informacija, učenju i rehabilitacijskim postupcima.

govor; pokret; prostor; metafora

nije evidentirano

engleski

Connection of movement and speech in child's development

nije evidentirano

speech; movement; space; metaphore

nije evidentirano

Podaci o prilogu

38-39.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Translacijski pristup u dijagnostici i rehabilitaciji slušanja i govora - Knjiga sažetaka

Dulčić, Adinda

Zagreb: Poliklinika SUVAG

978-953-7948-01-6

Podaci o skupu

Translacijski pristup u dijagnostici i rehabilitaciji slušanja i govora - IX: međunarodni znanstveno-stručni simpozij verbotonalnog sistema

predavanje

19.05.2016-21.05.2016

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija