Unutarnji i vanjski kontekst organizacije (CROSBI ID 635402)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Drljača, Miroslav ; Bešker, Marko ; Čiček, Josip
hrvatski
Unutarnji i vanjski kontekst organizacije
Sažetak: Kad se govori o reviziji norme ISO 9001:2015 obično se nabraja desetak značajnijih promjena u odnosu na normu ISO 9001:2008. Neke od predviđenih promjena terminološkog su karaktera. Međutim, predviđene su i promjene suštinskog karaktera kao što su: 1) promjene u strukturi uvažavajući SL aneks, 2) razumijevanje organizacije i njenog konteksta, 3) potpune procesne orijentacije u upravljanju organizacijom i 4) uvođenje zahtjeva za upravljanja rizicima. U ovom radu autori na sustavan način, primjenom metoda znanstvene spoznaje, donose rezultate istraživanja fenomena „konteksta organizacije“. Razumijevanje ovog fenomena zahtijeva filozofski pristup upravljanju kvalitetom i razumijevanje praktičnog funkcioniranja organizacije. Radi se o važnom zahtjevu revizije norme jer pozicionira organizaciju kao entitet, na lokalnom, regionalnom i globalnom tržištu i sukladno tome u bitnome određuje njezinu budućnost. Summary: When talking about the revision of norm ISO 9001:2015 usually lists the ten important changes in comparison with the norm ISO 9001:2008. Some of the provided changes has only terminology character. However, some of provided changes have essential character, such as: 1) structural changes respecting SL annex, 2) understanding the organization and its context and 3) total process orientation in organizational management and 4) introduction of requirement for risk management. In this paper authors on systematic way, using scientific methods of cognition, present results of the research “context of the organization” as a phenomenon. Understanding of this phenomenon requires philosophical approach to the quality management and understanding pragmatic functionality of the organization. It is about important requirement of the revision of this norm because it position the organization as an entity on local, regional and global market and largely determines its future.
sustav kvalitete; unutarnji i vanjski kontekst; upravljanje rizicima
UDK: 005.6 JEL klasifikacija: L15 CIP Zbornik: 000900232 Zbornik u kojem je objavljen rad je i na CD-u Rad je objavljen i u časopisu Kvalitet i izvrsnost, Vol 4, No. 5-6, FQCE-Fondacija za kulturu kvaliteta i izvrsnost, Beograd, 2015, str. 33-38 i 77. CIP 005.6 ISSN 2217-852x COBISS SR ID 189264396 UDC 006-658.5
engleski
Internal and External Context of the Organization
Sažetak: Kad se govori o reviziji norme ISO 9001:2015 obično se nabraja desetak značajnijih promjena u odnosu na normu ISO 9001:2008. Neke od predviđenih promjena terminološkog su karaktera. Međutim, predviđene su i promjene suštinskog karaktera kao što su: 1) promjene u strukturi uvažavajući SL aneks, 2) razumijevanje organizacije i njenog konteksta, 3) potpune procesne orijentacije u upravljanju organizacijom i 4) uvođenje zahtjeva za upravljanja rizicima. U ovom radu autori na sustavan način, primjenom metoda znanstvene spoznaje, donose rezultate istraživanja fenomena „konteksta organizacije“. Razumijevanje ovog fenomena zahtijeva filozofski pristup upravljanju kvalitetom i razumijevanje praktičnog funkcioniranja organizacije. Radi se o važnom zahtjevu revizije norme jer pozicionira organizaciju kao entitet, na lokalnom, regionalnom i globalnom tržištu i sukladno tome u bitnome određuje njezinu budućnost. Summary: When talking about the revision of norm ISO 9001:2015 usually lists the ten important changes in comparison with the norm ISO 9001:2008. Some of the provided changes has only terminology character. However, some of provided changes have essential character, such as: 1) structural changes respecting SL annex, 2) understanding the organization and its context and 3) total process orientation in organizational management and 4) introduction of requirement for risk management. In this paper authors on systematic way, using scientific methods of cognition, present results of the research “context of the organization” as a phenomenon. Understanding of this phenomenon requires philosophical approach to the quality management and understanding pragmatic functionality of the organization. It is about important requirement of the revision of this norm because it position the organization as an entity on local, regional and global market and largely determines its future.
quality system; internal and external context; risk management
UDK: 005.6 JEL klasifikacija: L15 CIP Zbornik: 000900232 Zbornik u kojem je objavljen rad je i na CD-u Rad je objavljen i u časopisu Kvalitet i izvrsnost, Vol 4, No. 5-6, FQCE-Fondacija za kulturu kvaliteta i izvrsnost, Beograd, 2015, str. 33-38 i 77. CIP 005.6 ISSN 2217-852x COBISS SR ID 189264396 UDC 006-658.5
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
455-472.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Kvaliteta i konkurentnost Quality and Competitiveness
Drljača, Miroslav
Zagreb: Hrvatsko društvo menadžera kvalitete
978-953-57036-9-3
Podaci o skupu
16. međunarodni simpozij o kvaliteti "Kvaliteta i konkurentnost"
predavanje
18.03.2015-20.03.2015
Opatija, Hrvatska