Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

"Modni salon" Galerije Antuna Augustinčića (CROSBI ID 635387)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | domaća recenzija

Vujčić, Davorin "Modni salon" Galerije Antuna Augustinčića // Zbornik II. kongresa hrvatskih povjesničara umjetnosti / Irena Kraševac (ur.). Zagreb: Institut za povijest umjetnosti, 2007. str. 237-242

Podaci o odgovornosti

Vujčić, Davorin

hrvatski

"Modni salon" Galerije Antuna Augustinčića

Istoimena izložba koja je od 18. travnja do 18. svibnja 2004. godine održana u prostoru Galerije Antuna Augustinčića u Klanjcu, bila je realizirana kao svojevrsni eksperiment. Naime, uočivši opasnost da u netom stasalom prostorno – vremenskom kontekstu baština postane samo ukras ili mamac komercijalno isplativijim programima u muzejima, Galerija je radikalno i naizgled svetogrdno sučelila umjetničko djelo i komercijalne vrijednosti: devet Augustinčićevih torza odjeveno je u poznate modne marke (Benetton, Lisca, Belinda, Sisley, MarcCain, Gianfranco Ferre, Dona Karan, Rondo i ProSport). Pažljivo se pratio cijeli niz parametara: od pojačanog interesa publike i odjeka u medijima preko percepcije stručnjaka i laika do razlike u shvaćanju pripadnika starije i mlađe generacije, iznjedrivši zanimljive fenomenološke i socijalno – psihološke zaključke. Rad se temelji na: a) promišljanju uzroka koji su doveli do spomenute izložbe, govoreći o opasnostima imperativnog prihvaćanja tržišnih kriterija kao isključivo relevantnih, b) opisu tijeka izložbe, različitih vidova shvaćanja kod posjetitelja i interpretaciji njihovih percepcija, c) dijagnozi o pomaku u vrednovanju baštine i njenom smislu za mlađe generacije te o vlastitim prioritetima vrednovanja i potrebnom pedagoškom radu. Rad preispituje status umjetničkog djela i njegovog značenja u suvremenom okružju, odnos umjetničkog djela kao nositelja specifičnog značenja i trenutnog tržišnog afiniteta. Pokušava sagledati kako posjetitelji muzeja doživljavaju njihov sraz: kao apsurd, dosjetku, efekt ili simbiozu. Odgovori na pitanje je li Augustinčićev Torzo iz 1952. bio odjeven u neku modnu marku ili je jedan odličan Benetton bio na nekom torzu, osvjetljavaju suvremeno težište recepcije baštine i pokazuju aktualan smjer na semantičkom kompasu.

Moda; likovna umjetnost; kiparstvo; Antun Augustinčić; muzeologija

nije evidentirano

engleski

The "Fashion Salon" in Antun Augustinčić Gallery

nije evidentirano

Fashion; fine art; sculpture; Antun Augustinčić; museology

nije evidentirano

Podaci o prilogu

237-242.

2007.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik II. kongresa hrvatskih povjesničara umjetnosti

Irena Kraševac

Zagreb: Institut za povijest umjetnosti

978-953-6106-70-7

Podaci o skupu

Drugi kongres hrvatskih povjesničara umjetnosti

predavanje

01.01.2007-01.01.2007

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Povijest umjetnosti