Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Nasilje učenika i njihovih roditelja nad nastavnicima (CROSBI ID 56253)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Bilić, Vesna Nasilje učenika i njihovih roditelja nad nastavnicima // Odnosi u školi - prilozi za pedagogiju odnosa / Bilić, Vesna ; Bašić, Slavica (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016. str. 181-230

Podaci o odgovornosti

Bilić, Vesna

hrvatski

Nasilje učenika i njihovih roditelja nad nastavnicima

Konfliktni odnosi između nastavnika i učeniku, koji se ne razrješavaju pravovremeno i na konstruktivan način, nerijetko dovode do viktimizacije nastavnika, o kojoj se govori kao o eskalirajućem problemu globalnih razmjera koji usprkos tome nije dovoljno istražen. Stoga je u ovom radu ispitivana učestalost izloženosti nastavnika nasilju učenika i njihovih roditelja te su utvrđivane razlike među nastavnicima s obzirom na doživljeno nasilje, a potom je analizirana i povezanost izloženosti nasilju sa samopercepcijom njihove učinkovitosti u radu. U istraživanju je sudjelovalo 310 nastavnika (71% Ž i 28% M) prosječne dobi 42, 39 godine. Za prikupljanje podataka, uz upitnik općih biografskih varijabli, korištene su skale izloženosti nasilju učenika i njihovih roditelja te skala samopercepcije učinkovitosti nastavnika. Rezultati pokazuju da je 72, 8% ispitanih nastavnika tijekom svog rada u školi jednom ili više puta doživjelo jedan oblik nasilja učenika, a njih 53, 6% i nasilje roditelja. Utvrđena je dominacija verbalne agresije, ucjena i prijetnji prema nastavnicima te niže stope fizičkoga i elektroničkog nasilja od strane učenika i njihovih roditelja. Rezultati deskriptivne te robusne diskriminacijske analize pokazuju da su češće žrtve učeničkog nasilja nastavnici ženskog spola, oni koji rade u ruralnim sredinama, srednjim školama, predmetnoj nastavi, iskusni nastavnici, oni koji su završili poslijediplomsko obrazovanje, a osobito su nasilju izloženi nastavnici koji predaju TZK i prirodnu skupinu predmeta. Kad je riječ o nasilju roditelja uočen je sličan obrazac, jedino su češće viktimizirani nastavnici osnovnih škola i oni zaposleni u urbanim sredinama. Nakon doživljenog nasilje najveći broj nastavnika osjeća razočaranje, tugu i bijes, manji dio je planirao napustiti posao ili promijeniti školu, a za pomoć se najčešće obraćaju svojim kolegama. Rezultati korelacijske analize pokazuju da je doživljeno nasilje negativno povezano s uvjerenjem nastavnika o njegovim sposobnostima da organiziraju aktivnosti koje učenike mogu dovesti do željenih ciljeva.

nasilje, škola, viktimizacija nastavnika, samoučinkovitost

nije evidentirano

engleski

Violence of students and their parents towards teachers

nije evidentirano

violence, school, victimisation of teachers, self-efficacy

nije evidentirano

Podaci o prilogu

181-230.

objavljeno

Podaci o knjizi

Odnosi u školi - prilozi za pedagogiju odnosa

Bilić, Vesna ; Bašić, Slavica

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

2016.

978-953-8115-04-2

Povezanost rada

Pedagogija