Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odnosi među nastavnicima (CROSBI ID 56251)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Bilić, Vesna Odnosi među nastavnicima // Odnosi u školi - prilozi za pedagogiju odnosa / Bilić, Vesna ; Bašić, Slavica (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016. str. 136-180

Podaci o odgovornosti

Bilić, Vesna

hrvatski

Odnosi među nastavnicima

U novije se vrijeme u školama posvećuje velika pozornost suradničkim oblicima nastave, razvoju odnosa među učenicima, potiče se suradnja s roditeljima, pa iznenađuje da su prilično zanemareni odnosi među samim nastavnicima iako oni definiraju sve druge odnose unutar školi. Stoga je cilj ovog rada na temelju literature analizirati odnose među nastavnicima s fokusom na suradničke i kolegijalne odnose, njihova obilježja, oblike i važnosti. Tradicionalno nastavnici rade svoj posao individualno, odvojeni od svojih kolega s kojima površno i povremeno izmjenjuju informacije, ali slabo surađuju, pa ovaj najučestaliji oblik odnosa u školi asocira na paralelno igranje. Procjenjuje se kao neučinkovit model, suprotan suvremenim tendencijama povezivanja i umrežavanja na svim razinama. Potom se analiziraju mogućnosti i prednosti stvaranja bliskih odnosa ili radnih prijateljstva, koja nerijetko zbog kolizije interesi prerastaju u sukobe i neprijateljstva. Nastavnici se rjeđe sukobljavaju oko zadataka i oko procesa, a češće oko odnosa. Objašnjava se i specifičan oblik neprijateljstva među nastavnicima – horizontalni mobbing, odnosno učestalo zlonamjerno, neprofesionalno ponašanje pojedinca ili grupe zaposlenika prema pojedinim kolegama s ciljem da ih uvrijede, ponize, ugroze, nanesu štetu njihovom zdravlju, ugledu, dostojanstvu i profesionalnom statusu. Umjesto odnosa zasnovanih na moći, sugerira se poticanje i gradnja odnosa zasnovanih na suradnji, a što je pretpostavka za ostvarivanje kolegijalnosti koja obuhvaća profesionalne, socijalne i emocionalne interakcije na radnom mjestu. A ključni čimbenici za uspostavu kolegijalnih odnosa su: međusobna potpora i povjerenje ; međusobno opažanje nastave i zajedničko izvođenje ; zajedničko planiranje i procjena ; razmjena ideja i znanja ; učenje od drugih ; zajednički razvoj kurikuluma i dijeljenje resursa. Kolegijalni odnosi se povezuju s osobnom dobrobit i profesionalnim razvojem nastavnika, ali i dobrobiti učenika te škole u cjelini.

nastavnici, odnosi u školi, radna prijateljstva, mobbing, suradnja, kolegijalnost

nije evidentirano

engleski

Relationships among teachers

nije evidentirano

teachers, school relations, work friendships, mobbing, cooperation, collegiality

nije evidentirano

Podaci o prilogu

136-180.

objavljeno

Podaci o knjizi

Odnosi u školi - prilozi za pedagogiju odnosa

Bilić, Vesna ; Bašić, Slavica

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

2016.

978-953-8115-04-2

Povezanost rada

Pedagogija