Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Od uputa do smjernica - promjene u novome kurikulu Engleskoga jezika (CROSBI ID 635257)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Patekar, Jakob Od uputa do smjernica - promjene u novome kurikulu Engleskoga jezika // Jezika kao predmet proučavanja i jezik kao predmet poučavanja: XXX. međunarodni znanstveni skup (Knjižica sažetaka) / Stolac, Diana ; Vlastelić, Anastazija (ur.). Rijeka: Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2016. str. 60-60

Podaci o odgovornosti

Patekar, Jakob

hrvatski

Od uputa do smjernica - promjene u novome kurikulu Engleskoga jezika

U ovome se izlaganju razmatraju promjene koje donosi novi kurikul Engleskoga jezika za osnovne i srednje škole u odnosu na postojeće nastavne programe. O važnosti engleskoga kao stranoga jezika govori podatak da ga kao materinski, drugi ili strani jezik upotrebljava 1, 5 milijarda ljudi (www.statista.com), a u hrvatskim ga osnovnim i srednjim školama više od 90% učenika uči kao prvi ili drugi strani jezik (www.dzs.hr). Jasno je stoga zašto je važno da hrvatski obrazovni sustav omogućava učenicima da engleskim jezikom ovladaju u što većoj mjeri. Jedan od čimbenika koji tomu doprinosi svakako je predmetni kurikul. O kvaliteti nastavnih programa neizravno govore i podatci Nacionalnoga centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja o ovladanosti engleskim jezikom kod naših učenika te ih iz toga razloga navodimo u izlaganju. Glavni dio izlaganja čini analiza te usporedba trenutno važećih nastavnih programa engleskoga jezika (osnovnoškolskoga iz 2006. te srednjoškolskih iz 1994. i 1997. godine) i prijedloga novoga kurikula. Temeljna je razlika ta što prvi propisuju sadržaj koji treba poučavati, dok drugi ostavlja više slobode učiteljima i nastavnicima budući da se temelji na ishodima učenja, a ne na gramatičkome i leksičkome sadržaju. Pored toga, novi kurikul obuhvaća i osnovnu i srednju školu, što su prije bili zasebni dokumenti. Također, u kurikulu je naglasak stavljen na razvijanje komunikacijske kompetencije, a posebno je istaknuta njezina međukulturna sastavnica ; znatna se pozornost pridaje i razvoju učenikove samostalnosti u ovladavanju jezikom. Prijedlog novoga kurikula potom sagledavamo u kontekstu europske jezične politike te uspoređujemo s odabranim kurikulima stranih jezika europskih zemalja. K tome, na temelju rezultata ankete provedene među učiteljima i nastavnicima, razmatramo ulogu nastavnoga programa u odnosu na ulogu udžbenika u radu praktičara. U zaključku promišljamo moguće izazove koje pred metodičare, učitelje, nastavnike i autore udžbenika postavlja novi kurikul Engleskoga jezika te donosimo smjernice za daljnji razvoj kurikula.

kurikul ; Engleski jezik

nije evidentirano

engleski

From instructions to guidelines - changes in the new EFL curriculum

nije evidentirano

curriculum ; English as a Foreign Language

nije evidentirano

Podaci o prilogu

60-60.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Jezika kao predmet proučavanja i jezik kao predmet poučavanja: XXX. međunarodni znanstveni skup (Knjižica sažetaka)

Stolac, Diana ; Vlastelić, Anastazija

Rijeka: Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)

978-953-7963-45-3

Podaci o skupu

XXX. međunarodni znanstveni skup Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku: Jezik kao predmet proučavanja i jezik kao predmet poučavanja

predavanje

12.05.2016-14.05.2016

Rijeka, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija