Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razvoj dvojezičnosti u višekulturnom okruženju talijanskog vrtića (CROSBI ID 635164)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Lazarić, Lorena ; Drandić, Dijana ; Žigante, Linda Razvoj dvojezičnosti u višekulturnom okruženju talijanskog vrtića // Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika / Zrilić, Smiljana (ur.). Zadar: Sveučilište u Zadru, 2016. str. 79-93

Podaci o odgovornosti

Lazarić, Lorena ; Drandić, Dijana ; Žigante, Linda

hrvatski

Razvoj dvojezičnosti u višekulturnom okruženju talijanskog vrtića

U radu se prikazuju rezultati istraživanja kojim se željelo utvrditi kojim još jezikom/dijalektom (talijanskim standardnim jezikom / istrovenetskim dijalektom / hrvatskim standardnim jezikom / čakavskim dijalektom) govore djeca koja polaze talijanski vrtić ; nakon koliko vremena djeca kojima talijanski jezik nije materinski jezik počinju koristiti taj jezik te kojim se didaktičkim metodama služe odgojitelji u radu s djecom u cilju postizanja komunikacije na talijanskome jeziku. Istraživanje je provedeno na 69 odgojitelja iz dječjih vrtića na talijanskome jeziku Istarske županije. Statističkom analizom podataka utvrđeno je da pri upisu u talijanski vrtić djeca najčešće govore čakavskim dijalektom, rjeđe hrvatskim i talijanskim standardnim jezikom, dok istrovenetski dijalekt koriste vrlo rijetko. Dijete hrvatofon počinje govoriti na talijanskome standardnome jeziku u velikom broju slučajeva već nakon jedne godine provedene u vrtiću. Odgojitelji pretežno smatraju da u radu s djecom najviše koriste didaktičku metodu pričanja priče. Podaci dobiveni istraživanjem poslužit će za analizu učenja talijanskoga jezika kao drugoga jezika (L2) djeteta hrvatofona, te za usporedbu didaktičkih tehnika korištenih u procesu usvajanja talijanskoga kao drugoga jezika.

dijete hrvatofon ; interkulturalne jezične kompetencije ; odgojitelj ; vertikalna/horizontalna višejezičnost ; talijanski jezik

nije evidentirano

engleski

The Development of Bilingualism in the Multicultural Environment of the Italian Kindergarten

nije evidentirano

Croatian speaking children ; intercultural linguistic competence ; educator ; multilingualism ; Italian language

nije evidentirano

Podaci o prilogu

79-93.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zrilić, Smiljana

Zadar: Sveučilište u Zadru

978-953-331-135-7

Podaci o skupu

Međunarodni znanstveno-stručni skup Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika

predavanje

25.02.2016-27.02.2016

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Interdisciplinarne humanističke znanosti, Pedagogija