Razvoj dvojezičnosti u višekulturnom okruženju talijanskog vrtića (CROSBI ID 635164)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Lazarić, Lorena ; Drandić, Dijana ; Žigante, Linda
hrvatski
Razvoj dvojezičnosti u višekulturnom okruženju talijanskog vrtića
U radu se prikazuju rezultati istraživanja kojim se željelo utvrditi kojim još jezikom/dijalektom (talijanskim standardnim jezikom / istrovenetskim dijalektom / hrvatskim standardnim jezikom / čakavskim dijalektom) govore djeca koja polaze talijanski vrtić ; nakon koliko vremena djeca kojima talijanski jezik nije materinski jezik počinju koristiti taj jezik te kojim se didaktičkim metodama služe odgojitelji u radu s djecom u cilju postizanja komunikacije na talijanskome jeziku. Istraživanje je provedeno na 69 odgojitelja iz dječjih vrtića na talijanskome jeziku Istarske županije. Statističkom analizom podataka utvrđeno je da pri upisu u talijanski vrtić djeca najčešće govore čakavskim dijalektom, rjeđe hrvatskim i talijanskim standardnim jezikom, dok istrovenetski dijalekt koriste vrlo rijetko. Dijete hrvatofon počinje govoriti na talijanskome standardnome jeziku u velikom broju slučajeva već nakon jedne godine provedene u vrtiću. Odgojitelji pretežno smatraju da u radu s djecom najviše koriste didaktičku metodu pričanja priče. Podaci dobiveni istraživanjem poslužit će za analizu učenja talijanskoga jezika kao drugoga jezika (L2) djeteta hrvatofona, te za usporedbu didaktičkih tehnika korištenih u procesu usvajanja talijanskoga kao drugoga jezika.
dijete hrvatofon ; interkulturalne jezične kompetencije ; odgojitelj ; vertikalna/horizontalna višejezičnost ; talijanski jezik
nije evidentirano
engleski
The Development of Bilingualism in the Multicultural Environment of the Italian Kindergarten
nije evidentirano
Croatian speaking children ; intercultural linguistic competence ; educator ; multilingualism ; Italian language
nije evidentirano
Podaci o prilogu
79-93.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zrilić, Smiljana
Zadar: Sveučilište u Zadru
978-953-331-135-7
Podaci o skupu
Međunarodni znanstveno-stručni skup Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika
predavanje
25.02.2016-27.02.2016
Zadar, Hrvatska