Uloga sveučilišne knjižnice u digitalnom okruženju s obzirom na informacijsko ponašanje studenata humanističkih znanosti (CROSBI ID 403434)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Dimzov, Snježana
Jelušić, Srećko ; Stričević, Ivanka
hrvatski
Uloga sveučilišne knjižnice u digitalnom okruženju s obzirom na informacijsko ponašanje studenata humanističkih znanosti
Promjene u informacijskom okruženju utjecale su na informacijsko ponašanje studenata i način na koji oni traže, pronalaze i koriste informacijske izvore za učenje. Preferencije novih generacija studenata prema e-izvorima i novim tehnologijama utječu na način njihovog čitanja i učenja. Što se, s obzirom na promjene u informacijskom okruženju događa s čitanjem tiskanih izvora koji su još uvijek bitni, posebice za humanističke znanosti? U fokusu ovog istraživanja bit će način učenja preddiplomskih studenata humanističkih znanosti u odnosu na odabir informacijskih izvora, tiskanih i digitalnih. Kako je odabir izvora učenja djelomice uvjetovan zahtjevima kurikuluma istražit će se karakteristike i format preporučene literature iz izvedbenih planova humanističkih znanosti. Također će se utvrditi koju građu, tiskanu ili digitalnu, studenti koriste i zašto, te njihove preferencije. Analizirat će se citati u završnim radovima kako bi se utvrdile karakteristike i format citiranih radova. Razumijevanje ponašanja studenata u interakciji s informacijskim izvorima, tradicionalnim i elektroničkim, od velike je važnosti za sve sudionike obrazovnog procesa, a posebice za izgradnju zbirki i usluga sveučilišne knjižnice. Stoga će se u radu istraživati na koji način studenti uče, koje informacijske izvore koriste, kako i zašto se stvaraju obrasci učenja pod utjecajem digitalnih tehnologija i kako se to odražava na rad sveučilišne knjižnice kojoj je obrazovna uloga jedna od primarnih uloga.
informacijska pismenost; studenti; visokoškolska knjižnica
nije evidentirano
engleski
The role of the university library in the digital environment with regard to the information behavior of the humanities students
nije evidentirano
Information literacy; students; academic libraries
nije evidentirano
Podaci o izdanju
253
18.03.2016.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Odjel za informacijske znanosti
Zadar