Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 815419

Samoprocjena kompetentnosti, motivacije i samoefikasnosti nastavnika u obrazovanju odraslih


Brčić Kuljiš, Marita; Popović, Toni; Reić Ercegovac, Ina; Koludrović, Morana; Ljubetić, Maja; Vican, Dijana; Pavičić, Jurica; Relja, Renata; Živčić, Mile; Vučić, Mario
Samoprocjena kompetentnosti, motivacije i samoefikasnosti nastavnika u obrazovanju odraslih, Split: Hrvatsko andragoško društvo, 2016 (istraživački izvještaj)


Naslov
Samoprocjena kompetentnosti, motivacije i samoefikasnosti nastavnika u obrazovanju odraslih
(Self-evaluation of competence, motivation and self-efficacy of teachers in adult education)

Autori
Brčić Kuljiš, Marita ; Popović, Toni ; Reić Ercegovac, Ina ; Koludrović, Morana ; Ljubetić, Maja ; Vican, Dijana ; Pavičić, Jurica ; Relja, Renata ; Živčić, Mile ; Vučić, Mario

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, istraživački izvještaj, ostalo

Izdavač
Hrvatsko andragoško društvo

Grad
Split

Godina
2016

Stranica
97

ISBN
978-953-98811-5-1

Ključne riječi
obrazovanje odraslih; kompetencije nastavnika; motivacija; samoefikasnost
(adult education; teacher competences; motivation; self-efficacy)

Sažetak
Pod okriljem Europskog socijalnog fonda organiziran je projekt pod nazivom Izrada standarda zanimanja i standarda kvalifikacije stručnjaka za obrazovanje odraslih čiji je cilj na sustavan i cjeloviti način definirati skupine kompetencija nastavnika koji rade u sustavu obrazovanja odraslih kako bi se njihovo zanimanje i standard kvalifikacije mogli upisati u registar Hrvatskog kvalifikacijskog okvira. Smatra se kako bi to bio značajan korak u osiguranju kvalitete sustava obrazovanja odraslih za čije programe postoji značajan interes u Republici Hrvatskoj. S ciljem dobivanja što relevantnijih pokazatelja, na temelju kojih će biti moguće oblikovati standard zanimanja i standard kvalifikacije nastavnika u obrazovanju odraslih i razraditi kurikulumske jezgre namijenjene stjecanju kompetencija nastavnika za obrazovanje odraslih, bilo je potrebno ispitati i utvrditi potrebe trţišta rada (rezultati prezentirani u prvom istraţivačkom izvješću ovoga projekta) i nastavnika zaposlenih u navedenom sustavu (sadrţaj ovoga izvješća) za kompetencijama i kvalifikacijama nastavnika u sustavu obrazovanja odraslih te analizirati kurikulume namijenjene osposobljavanju stručnjaka za obrazovanje odraslih u zemljama koje već imaju ovakva iskustva (rezultati će biti dostavljeni u sljedećoj publikaciji proizašloj unutar aktivnosti projekta). Podaci prezentirani u ovome izvješću dobiveni su online istraţivanjem u kojem su sudjelovala 353 sudionika – nastavnici koji rade u sustavu obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj. Istraţivanje je provedeno tijekom prosinca 2015. godine. Primijenjen je instrument za ispitivanje nekih značajki rada nastavnika u obrazovanju odraslih – ključnih poslova, specifičnih i generičkih vještina i kompetencija te samoefikasnosti i motivacije nastavnika. Dobiveni rezultati pokazuju kako nastavnici najvaţnijim poslovima smatraju pripremu i izvoĎenje nastave unutar kojih su prepoznali neka od osnovnih načela obrazovanja odraslih i to: osmišljavanje i ostvarivanje nastavnoga procesa koji uvaţava recentne znanstvene spoznaje iz područja andragogije s jedne strane, te razvojne osobitosti i prethodna iskustva polaznika s druge. Većina se ispitanika procjenjuje dovoljno kompetentnima za obavljanje posla nastavnika u obrazovanju odraslih iako veliki dio njih smatra da kompetencije potrebne za obavljanje toga posla nisu u dovoljnoj mjeri stekli tijekom svoga formalnog obrazovanja. Za procjenu osobne kompetentnosti, kao jedini značajni prediktor, izdvojena je intrinzična motivacija nastavnika. Upravo se ta varijabla pokazala prediktivnom i za procjenu vaţnosti svih znanja i vještina koji su nastavniku potrebni da bi uspješno obavljao sve ključne poslove – od nastavnog procesa do suradnje s unutarnjim i vanjskim dionicima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Ekonomski fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet u Splitu,
Sveučilište u Zadru

Citiraj ovu publikaciju

Brčić Kuljiš, Marita; Popović, Toni; Reić Ercegovac, Ina; Koludrović, Morana; Ljubetić, Maja; Vican, Dijana; Pavičić, Jurica; Relja, Renata; Živčić, Mile; Vučić, Mario
Samoprocjena kompetentnosti, motivacije i samoefikasnosti nastavnika u obrazovanju odraslih, Split: Hrvatsko andragoško društvo, 2016 (istraživački izvještaj)
Brčić Kuljiš, M., Popović, T., Reić Ercegovac, I., Koludrović, M., Ljubetić, M., Vican, D., Pavičić, J., Relja, R., Živčić, M. & Vučić, M. (2016) Samoprocjena kompetentnosti, motivacije i samoefikasnosti nastavnika u obrazovanju odraslih. Split, Hrvatsko andragoško društvo.
@book{book, year = {2016}, pages = {97}, keywords = {adult education, teacher competences, motivation, self-efficacy}, isbn = {978-953-98811-5-1}, title = {Self-evaluation of competence, motivation and self-efficacy of teachers in adult education}, keyword = {adult education, teacher competences, motivation, self-efficacy}, publisher = {Hrvatsko andrago\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Split} }