Rad i uloga družina u poticanju učeničkoga stvaralaštva (CROSBI ID 228172)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Kuhar, Kristina ; Sabljić, Jakov
hrvatski
Rad i uloga družina u poticanju učeničkoga stvaralaštva
Izvannastavne su aktivnosti važan dio odgojno-obrazovnog procesa koje omogućuju učenicima da produbljuju svoja znanja i razvijaju različite sposobnosti, zadovoljavaju svoje stvaralačke potrebe te stječu kulturu slobodnog vremena. One otvaraju prostor za prisniji odnos između voditelja i učenika, potom za otvoreno i spontano ponašanje učenika, slobodu u organizaciji i provođenju rada. Takve aktivnosti pogoduju poticanju stvaralaštva jer služe otkrivanju i rješavanju problema te oslobađanju od stereotipne, tradicionalne nastave u kojoj je učitelj u središtu. Ovaj rad bavi se ulogom literarnih, recitatorsko-dramskih, novinarskih (radijskih) i filmskih družina u poticanju stvaralačkih sposobnosti učenika. Pregledavanjem školskih kurikuluma školske godine 2014/2015. osnovnih i srednjih škola u Osijeku (Republika Hrvatska), utvrđuje se koje vrste družina djeluju u školama, koje su najčešće te jesu li one zastupljenije u osječkim osnovnim ili srednjim školama. Na osnovi informativnoga razgovora i aktivnoga promatranja opisuje se i analizira rad 21 družine vezane uz nastavu hrvatskoga jezika i književnosti te utvrđuje koliko družine utječu na literarno, recitatorsko-dramsko, novinarsko i filmsko stvaralaštvo učenika na konkretnim primjerima u praksi na čijim se stvaralačkim rezultatima potkrepljuju teze rada.
literarne družine; recitatorsko-dramske družine; novinarske družine; filmske družine; stvaralaštvo učenika
nije evidentirano
engleski
The Work and Role of Extracurricular Clubs in Fostering Student Creativity
nije evidentirano
literary clubs; poetry recitation and drama clubs; journalist clubs; film clubs; student creativity
nije evidentirano
Podaci o izdanju
4 (4)
2016.
93-104
objavljeno
2324-805X
2324-8068
10.11114/jets.v4i4.1319