Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 813901

Ekološko mišljenje - učenje novih vrijednosti u nastavi likovne kulture


Tomljenović, Zlata
Ekološko mišljenje - učenje novih vrijednosti u nastavi likovne kulture // Ecology in context of broader social change
Rakičan, Slovenija, 2016. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Ekološko mišljenje - učenje novih vrijednosti u nastavi likovne kulture
(Ecological thinking - learning new values through visual arts education)

Autori
Tomljenović, Zlata

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Ecology in context of broader social change / - , 2016

Skup
Ecology in context of broader social change

Mjesto i datum
Rakičan, Slovenija, 31.1.-1.4. 2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Ekologija; ekološko mišljenje; ekološka umjetnost; holistički pristup učenju i poučavanju; održivi razvoj; nastava likovne kulture
(Ecology; ecological thinking; ecological art; holistic approach to learning and teaching; sustainable development; visual arts education)

Sažetak
U članku se razmatra mogućnost obogaćivanja nastave likovne kulture kroz istraživanje ekoloških izazova i razvoj ekološkog mišljenja. Izvođenje nastave likovne kulture treba biti u skladu sa suvremenim zahtjevima recipijenata, njihovim potrebama i interesima. Ovaj cilj može se ostvariti kroz uporabu suvremenih, interaktivnih, humanističkih pristupa odgoju i obrazovanju, koji uključuju razvoj sustava vrijednosti, kritičkog mišljenja i odgovornijeg odnosa prema prirodi i društvu u kojem živimo. U radu se također razmatraju poveznice između održivog razvoja, ekologije, prirode i likovne umjetnosti. Razvoj ekološkog mišljenja preduvjet je za usvajanje pozitivnih stavova prema prirodi i životnom okolišu. U nastavi likovne kulture ono se može razvijati kroz razgovor o ulozi likovne umjetnosti i umjetnosti općenito u kontekstu postojećih društvenih i ekoloških određenja, kroz uporabu vizualnog mišljenja i likovno izražavanje, kroz razvoj likovnog i estetskog senzibiliteta, što rezultira restrukturiranjem odnosno stvaranjem novih emocionalnih i etičkih struktura koje uključuju intuiciju, empatiju, potrebu za oplemenjivanjem prostora u kojem se živi i mijenjanjem kvalitete svakodnevnog života nabolje. Dugoročno, integracija nastavnoga sadržaja održivog razvoja i nastave likovne kulture trebala bi rezultirati trajnom promjenom odnosa čovjeka prema prirodi i jačanjem njegovog ekološkog senzibiliteta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Sveučilište u Rijeci

Autor s matičnim brojem:
Zlata Tomljenović, (320200)