Obrazovna i socijalna inkluzija učenika s teškoćama iz perspektive učitelja (CROSBI ID 634735)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Kranjčec Mlinarić, Jelena ; Žic Ralić, Anamarija ; Lisak, Natalija
hrvatski
Obrazovna i socijalna inkluzija učenika s teškoćama iz perspektive učitelja
Cilj ovog istraživanja je dobiti uvid u oblike i kvalitetu podrške koju učitelji dobivaju i koju daju učenicima u ostvarivanju procesa obrazovne i socijalne inkluzije. U skladu s ciljem istraživanja postavljena su istraživačka pitanja: Koje oblike podrške učitelji dobivaju i kakvu suradnju ostvaruju u provođenju inkluzije? Koje prilagodbe za učenike s teškoćama učitelji primjenjuju i kako vrednuju njihovo postignuće? Na koji način učitelji doprinose socijalnoj inkluziji učenika s teškoćama? Sudionici istraživanja su učitelji razredne i predmetne nastave s područja Varaždinske županije (N=39). Metoda prikupljanja podataka je polustrukturirani intervju. Intervjui su bilježeni audio zapisom, transkribirani te je provedena kvalitativna analiza podataka koristeći tematsku analizu okvira (Braun, Clark, 2006, Ajduković, 2002). Nalazi istraživana ukazuju na: različite izvore podrške učiteljima, ulogu stručnog suradnika škole u pružanju podrške ; prilagodbe u načinu poučavanja i izazove ; prilagodbe u provjeri znanja i prilagodbe prostora učionice ; iskustva vrednovanja obrazovnih postignuća ; aktivnostima učitelja za poticanje socijalne integracije ; vršnjačkim odnosima te odnosima učitelja prema učeniku. Interpretacijom nalaza istraživanja proizlazi niz smjernica i preporuka za podršku učiteljima u kvalitetnijem pristupu i radu s učenicima s teškoćama.
obrazovna integracija; učitelji; učenici s teškoćama; kvaliteta podrške
nije evidentirano
engleski
Educational and social inclusion of students with disabilities - teacher perspective
nije evidentirano
integration process; teachers; children with disabilities; quality support
nije evidentirano
Podaci o prilogu
63-63.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Izazovi inkluzivnog odgoja i obrazovanja
Bukvić, Zlatko
Varaždin:
978-953-58871-0-2
Podaci o skupu
11. kongresa edukacijskih rehabilitatora s međunarodnim sudjelovanjem "Izazovi inkluzivnog odgoja i obrazovanja"
predavanje
28.04.2016-30.04.2016
Varaždin, Hrvatska