Školsko vođenje kao čimbenik učinkovite škole (CROSBI ID 227646)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Buchberger, Iva
hrvatski
Školsko vođenje kao čimbenik učinkovite škole
Svrha je ovog rada izraditi teorijski okvir za praćenje i tumačenje različitih obilježja i dimenzija školskog vođenja. U radu su posebno naglašena ona obilježja i dimenzije školskog vođenja koji se povezuju s pokazateljima (veće) učinkovitosti škola. Na temelju prikaza i propitivanja teorijskih razmatranja i dosadašnjih istraživanja, školsko vođenje određuje se kao proces utjecaja u donošenju odluka koji je usmjeren na stvaranje i ostvarenje općeg cilja škole uz istaknuto poticanje promjena i inovacija. Nalazi dosad provedenih istraživanja upućuju na važnosti jačanja obilježja distribuiranog školskog vođenja koji, uz istaknute suradničke odnose, karakteriziraju sudjelovanje i utjecaj drugih dionika (ne isključivo ravnatelja) u donošenju odluka. U radu se naglašavaju i pretpostavke koje doprinose razvoju izdvojenih obilježja školskog vođenja.
školsko vođenje ; pretpostavke školskog vođenja ; učinkovitost škola ; donošenje odluka ; obrazovna politika.
nije evidentirano
engleski
School leadership as key factor of school effectiveness
nije evidentirano
school leadership ; school leadership facilitators ; schools effectiveness ; decision making ; education policy.
nije evidentirano