Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Oblikovanje upitnika za mjerenje stava studenata prema e-učenju (CROSBI ID 634473)

Prilog sa skupa u časopisu | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Mavrinac, Martina ; Lampret, Stella ; Brumini, Gordana ; Petrovečki, Mladen Oblikovanje upitnika za mjerenje stava studenata prema e-učenju // Medicinska informatika ... / Ilakovac, Hercigonja-Szekeres (ur.). 2011. str. 71-71

Podaci o odgovornosti

Mavrinac, Martina ; Lampret, Stella ; Brumini, Gordana ; Petrovečki, Mladen

hrvatski

Oblikovanje upitnika za mjerenje stava studenata prema e-učenju

Sažetak. Razvoj informacijsko-komunikacijskih tehnologija (ICT) ubrzano mijenja proces obrazovanja te time i pristup poduĉavanju studenata (1, 2). E-kolegiji olakšavaju uĉenje na daljinu, a dostupnost njihovim sadrţajima ĉini ih pristupaĉnijima u usporedbi s tradicionalnom nastavom (3, 4). Sposobnost rada s e-kolegijem zahtjeva, izmeĊu ostalog, odreĊene raĉunalne vještine i znanja, kako od predavaĉa tako i od studenata, dostupnost inetrnetu, raĉunalnu programsku potpora za izvoĊenje e-kolegija (LMS, engl. Learning Management System), a svakako treba naglasiti stav studenata prema e-uĉenju. Istovremeno, naša znanja o kvaliteti i uĉinkovitosti e- kolegija kao i utjecaju e-uĉenja na obrazovanje studenata su nedostatna (5). Budući su u pregledanoj literaturi pronaĊeni mnogi upitnici koji nisu u potpunosti zadovoljavali zahtjeve našeg istraţivanja, cilj rada bio je oblikovati upitnik za mjerenje stava prema e-uĉenju. Upitnik je ispunilo 199 studenata preddiplomskih i diplomskih studija (56 ţena i 141 muškaraca). Sudjelovalo je 39 studenata sestrinstva, 15 studenata stomatologije te 145 studenata inţenjerstva. Medijan je iznosio 19 godina (raspon od 18 do 45 godina). Istraţivanje je provedeno od listopada do prosinca 2010. godine na Medicinskom i Tehniĉkom fakultetu, Sveuĉilišta u Rijeci. Prvotno je oblikovan upitnik s 40 tvrdnji (ĉestica): 10 tvrdnji je preuzeto i prilagoĊeno iz upitnika "Computer based learning" (6), 12 tvrdnji iz upitnika ''Instrument to measure attitudes to e-learning'' (5), a preostale tvrdnje su oblikovali istraţivaĉi temeljem vlastitoga znanja i iskustva. Dvojica struĉnjaka koja se bave izradom i provjerom valjanosti upitnika te dvojica struĉnjaka s podruĉja e-uĉenja, pregledali su svih 40 pitanja i uklonili ona sa sliĉnim ili nejasnim znaĉenjima. Prva inaĉica upitnika o stavu studenata prema e-uĉenju sadrţi 24 tvrdnje, 12 pozitivnih i 12 negativnih tvrdnji. Pozitivne tvrdnje opisuju pozitivne spoznaje, osjećaje i pozitivna ponašanja studenata prema e-uĉenju, dok negativne izraţavaju odbojnost, strah, predrasude i negativna ponašanja prema e- uĉenju. Odgovori na tvrdnje izraţeni su s pomoću Likertove mjerne ljestvice u rasponu od 1 do 5, pri ĉemu 1 znaĉi - ''nikako se ne slaţem" ; 2 - "ne slaţem se" ; 3 - "niti se slaţem niti ne slaţem" ; 4 - "slaţem se" i 5 - "u potpunosti se slaţem" (7). Pozitivne i negativne tvrdnje u upitniku sloţene su nasumiĉnim redoslijedom.Oblikovan je upitnik za mjerenje stava studenata prema e-uĉenju. Poznavanje stava studenata prema e-uĉenju pomoći će unaprjeĊenju obrazovanja u akademskoj zajednici. Smatramo da bi nastavak istraţivanja trebala biti validacija ovoga upitnika.

e-uĉenje ; stav ; upitnik

nije evidentirano

engleski

Construction of Questionnaire measuring students' attitudes towards e-learning

nije evidentirano

e-learning ; attitude ; questionnaire

nije evidentirano

Podaci o prilogu

71-71.

2011.

nije evidentirano

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Medicinska informatika ...

Ilakovac, Hercigonja-Szekeres

Zagreb: Hrvatsko društvo za medicinsku informatiku

1330-1799

Podaci o skupu

Simpozij hrvatskog društva za medicinsku informatiku

predavanje

21.10.2011-22.10.2011

Varaždin, Hrvatska

Povezanost rada

Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita