Suvremeni modeli rada u dječjem vrtiću i kompetencije odgojitelja (CROSBI ID 13778)
Urednička knjiga | zbornik radova s konferencije
Podaci o odgovornosti
Tatković, Nevenka ; Radetić-Paić, Mirjana ; Blažević, Iva ; Verbanac, Severka
hrvatski
Suvremeni modeli rada u dječjem vrtiću i kompetencije odgojitelja
Odgojiteljsku profesiju prije svega određujemo kao složeno zanimanje koje implicira kontinuiran profesionalni razvoj, autonomiju, odgovornost, kreativnost istraživanja, refleksivno mišljenje i osobnu prosudbu. Na tragu te, naizgled poznate i prihvaćene, ali opet duboke teze, osmišljen je međunarodni stručno-znanstveni skup Suvremeni modeli rada u dječjem vrtiću i kompetencije odgojitelja, održan u Medulinu od 20. do 22. travnja 2016. godine. Stručna, ali i znanstvena opravdanost skupa s tri podteme (Zavičajne vrijednosti – izazov odgoju i obrazovanju, Integracija teorijske i praktične dimenzije u radu i obrazovanju te Razvojne potrebe djeteta) proizlazi iz zahtjeva za kompetentnim pristupom svakom odgojnom postupku, temeljenom na profesionalnoj odgovornosti za poziv odgojitelja. Između ostaloga, nastojimo to postići poštivanjem suvremenih znanstvenih spoznaja, ali i implementacijom tih spoznaja u svakodnevnoj praksi. Zbornik donosi niz stručnih radova i iskustava iz prakse, koji detaljno razrađuju spomenute podteme. Tako, između ostaloga, odgojitelji prepoznaju djecu kao čuvare etnografske baštine i lokalnih prirodnih bogatstava i tvrđava te osvješćuju važnost integracije zavičajnih vrijednosti i tradicijske kulture u odgojno-obrazovni rad dječjega vrtića, kao i njegovanje zavičajnih vrijednosti radom na izložbi. U središtu je i proces učenja djece kroz igru i poticanje razvoja emocionalne inteligencije. Usto su odgojitelji, ali i edukacijski rehabilitatori i psiholozi, imali potrebu naglasiti važnost razvijanja partnerskih odnosa u vrtiću, posebno kada se radi o djeci s teškoćama u razvoju, vrednovanja ulaska u odgojiteljsku profesiju, ali i prepoznavanja djece predškolske dobi kao malih znanstvenika i umjetnika kroz refleksiju na istraživačke aktivnosti u najširemu smislu. Procjenjivali su i samoefikasnost i obilježja idealnoga odgojitelja mentora te naposljetku, ali ne manje važno, istaknuli kvalitetno jezično okruženje u procesu ranoga učenja engleskoga jezika.
dječji vrtić; modeli rada; odgojitelji; kompetencije
nije evidentirano
engleski
Suvremeni modeli rada u dječjem vrtiću i kompetencije odgojitelja
nije evidentirano
kindergarten; models; educators; competence
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Medulin: Dječji vrtić Medulin ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli
2016.
978-953-73-20-33-1
159
objavljeno