Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Dobne i spolne razlike u povezanosti nekih kognitivnih i socio-emocionalnih aspekata razvoja s vršnjačkim nasiljem i viktimizacijom (CROSBI ID 634122)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Velki, Tena ; Duvnjak, Ivana ; Milić, Marija Dobne i spolne razlike u povezanosti nekih kognitivnih i socio-emocionalnih aspekata razvoja s vršnjačkim nasiljem i viktimizacijom // Sarajevski dani psihologije: Zbornik radova / Husremović, Dž. ; Marković-Pavlović, M. ; Dautbegović, A. (ur.). 2016. str. 49-65

Podaci o odgovornosti

Velki, Tena ; Duvnjak, Ivana ; Milić, Marija

hrvatski

Dobne i spolne razlike u povezanosti nekih kognitivnih i socio-emocionalnih aspekata razvoja s vršnjačkim nasiljem i viktimizacijom

Vršnjačko nasilje predstavlja ozbiljan problem u današnjem društvu. Nasilje i viktimizacija u školama, koju djeca svakodnevno doživljavaju, ozbiljno utječe na njihov kognitivni i socio- emocionalni razvoj. Cilj je istraživanja provjeriti dobne i spolne razlike u povezanosti vršnjačkog nasilja i viktimizacije s nekim aspektima kognitivnog (školski uspjeh) i socijalno- emocionalnog razvoja (broj prijatelja, vršnjačka prihvaćenost, impulzivnost, empatija). U istraživanju je sudjelovalo 880 učenika petog do osmog razreda (48% dječaka i 52% djevojčica). Učenici su imali između 10 i 16 godina (M=12, 8, SD=1, 15). Tijekom redovne nastave ispunili su Skalu impulzivnosti (Vulić-Prtorić, 2006), Upitnik empatije (Ivanović i Buško, 2008), Skalu učestalosti izloženosti medijima (Velki, 2012c) te Upitnik o nasilju među školskom djecom (Velki i Piri, 2011). Rezultati istraživanja pokazuju kako je vršnjačko nasilje povezano s većim brojem prijatelja, većim stupnjem impulzivnosti i nižim stupnjem afektivne empatije, dok je vršnjačka viktimizacija povezana sa slabijim školskim uspjehom, manjom vršnjačkom prihvaćenosti i većim stupnjem impulzivnosti. Za niže razrede pronađena je statistički značajno veća povezanost između vršnjačkog nasilja i socijalnih aspekata razvoja te statički značajno veća povezanost vršnjačke viktimizacije i kognitivnog razvoja. Veća povezanost vršnjačkog nasilja i impulzivnosti dobivena je za djevojčice. Iz navedenog možemo zaključiti kako su različiti aspekti razvoja u podlozi vršnjačkog nasilja, odnosno vršnjačke viktimizacije.

vršnjačko nasilje ; vršnjačka viktimizacija ; kognitivni razvoj ; socioemocionalni razvoj

nije evidentirano

engleski

Age and gender differences in correlation between some cognitive and socio-emotional aspects of children’s development and peer violence and victimization

nije evidentirano

peer violence ; peer victimization ; cognitive development ; socio-emotional development

nije evidentirano

Podaci o prilogu

49-65.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Sarajevski dani psihologije - God. 3, br. 3.

Husremović, Dž. ; Marković-Pavlović, M. ; Dautbegović, A.

Sarajevo: Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu

2490-2306

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Psihologija