Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 810503

Dobne i spolne razlike u povezanosti nekih kognitivnih i socio-emocionalnih aspekata razvoja s vršnjačkim nasiljem i viktimizacijom


Velki, Tena; Duvnjak, Ivana; Milić, Marija
Dobne i spolne razlike u povezanosti nekih kognitivnih i socio-emocionalnih aspekata razvoja s vršnjačkim nasiljem i viktimizacijom // Sarajevski dani psihologije - God. 3, br. 3. / Husremović, Dž. ; Marković-Pavlović, M. ; Dautbegović, A. (ur.).
Sarajevo: Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2016. str. 49-65 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 810503 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Dobne i spolne razlike u povezanosti nekih kognitivnih i socio-emocionalnih aspekata razvoja s vršnjačkim nasiljem i viktimizacijom
(Age and gender differences in correlation between some cognitive and socio-emotional aspects of children’s development and peer violence and victimization)

Autori
Velki, Tena ; Duvnjak, Ivana ; Milić, Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Sarajevski dani psihologije - God. 3, br. 3. / Husremović, Dž. ; Marković-Pavlović, M. ; Dautbegović, A. - Sarajevo : Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2016, 49-65

Skup
Treći sarajevski dan psihologije

Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 25-26.4.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
vršnjačko nasilje ; vršnjačka viktimizacija ; kognitivni razvoj ; socioemocionalni razvoj
(peer violence ; peer victimization ; cognitive development ; socio-emotional development)

Sažetak
Vršnjačko nasilje predstavlja ozbiljan problem u današnjem društvu. Nasilje i viktimizacija u školama, koju djeca svakodnevno doživljavaju, ozbiljno utječe na njihov kognitivni i socio- emocionalni razvoj. Cilj je istraživanja provjeriti dobne i spolne razlike u povezanosti vršnjačkog nasilja i viktimizacije s nekim aspektima kognitivnog (školski uspjeh) i socijalno- emocionalnog razvoja (broj prijatelja, vršnjačka prihvaćenost, impulzivnost, empatija). U istraživanju je sudjelovalo 880 učenika petog do osmog razreda (48% dječaka i 52% djevojčica). Učenici su imali između 10 i 16 godina (M=12, 8, SD=1, 15). Tijekom redovne nastave ispunili su Skalu impulzivnosti (Vulić-Prtorić, 2006), Upitnik empatije (Ivanović i Buško, 2008), Skalu učestalosti izloženosti medijima (Velki, 2012c) te Upitnik o nasilju među školskom djecom (Velki i Piri, 2011). Rezultati istraživanja pokazuju kako je vršnjačko nasilje povezano s većim brojem prijatelja, većim stupnjem impulzivnosti i nižim stupnjem afektivne empatije, dok je vršnjačka viktimizacija povezana sa slabijim školskim uspjehom, manjom vršnjačkom prihvaćenosti i većim stupnjem impulzivnosti. Za niže razrede pronađena je statistički značajno veća povezanost između vršnjačkog nasilja i socijalnih aspekata razvoja te statički značajno veća povezanost vršnjačke viktimizacije i kognitivnog razvoja. Veća povezanost vršnjačkog nasilja i impulzivnosti dobivena je za djevojčice. Iz navedenog možemo zaključiti kako su različiti aspekti razvoja u podlozi vršnjačkog nasilja, odnosno vršnjačke viktimizacije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Marija Milić (autor)

Avatar Url Tena Velki (autor)

Avatar Url Ivana Duvnjak (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Velki, Tena; Duvnjak, Ivana; Milić, Marija
Dobne i spolne razlike u povezanosti nekih kognitivnih i socio-emocionalnih aspekata razvoja s vršnjačkim nasiljem i viktimizacijom // Sarajevski dani psihologije - God. 3, br. 3. / Husremović, Dž. ; Marković-Pavlović, M. ; Dautbegović, A. (ur.).
Sarajevo: Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2016. str. 49-65 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Velki, T., Duvnjak, I. & Milić, M. (2016) Dobne i spolne razlike u povezanosti nekih kognitivnih i socio-emocionalnih aspekata razvoja s vršnjačkim nasiljem i viktimizacijom. U: Husremović, D., Marković-Pavlović, M. & Dautbegović, A. (ur.)Sarajevski dani psihologije - God. 3, br. 3..
@article{article, year = {2016}, pages = {49-65}, keywords = {vr\v{s}nja\v{c}ko nasilje, vr\v{s}nja\v{c}ka viktimizacija, kognitivni razvoj, socioemocionalni razvoj}, title = {Dobne i spolne razlike u povezanosti nekih kognitivnih i socio-emocionalnih aspekata razvoja s vr\v{s}nja\v{c}kim nasiljem i viktimizacijom}, keyword = {vr\v{s}nja\v{c}ko nasilje, vr\v{s}nja\v{c}ka viktimizacija, kognitivni razvoj, socioemocionalni razvoj}, publisher = {Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu}, publisherplace = {Sarajevo, Bosna i Hercegovina} }
@article{article, year = {2016}, pages = {49-65}, keywords = {peer violence, peer victimization, cognitive development, socio-emotional development}, title = {Age and gender differences in correlation between some cognitive and socio-emotional aspects of children’s development and peer violence and victimization}, keyword = {peer violence, peer victimization, cognitive development, socio-emotional development}, publisher = {Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu}, publisherplace = {Sarajevo, Bosna i Hercegovina} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font