Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Folklorna glazba u srpskom i hrvatskom programu muzičke/glazbene kulture i zastupljenost građe u udžbeničkim kompletima (CROSBI ID 634078)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Đurđanović, Miomira ; Vidulin, Sabina Folklorna glazba u srpskom i hrvatskom programu muzičke/glazbene kulture i zastupljenost građe u udžbeničkim kompletima. 2016

Podaci o odgovornosti

Đurđanović, Miomira ; Vidulin, Sabina

hrvatski

Folklorna glazba u srpskom i hrvatskom programu muzičke/glazbene kulture i zastupljenost građe u udžbeničkim kompletima

U osnovnoškolskim programima za muzičku/glazbenu kulturu u Srbiji i Hrvatskoj, jedno od područja koje se izučava je i folklorna glazba. Iako je danas ta vrsta glazbe manje prisutna u svakodnevnom životu, amaterski i profesionalni pjevači, svirači i plesači promoviraju je kao estetsku i nacionalnu vrijednost, kao izraz regionalnih i lokalnih identiteta. Elementi narodnog stvaralaštva u srpskom nastavnom programu navode se tijekom čitavog perioda osnovnog obrazovanja s tim da je izostalo preciznije određenje geografskog porijekla glazbenih primjera. U obrazovnim postignućima naznačeno da se od učenika očekuje da spoznaju pojmove narodnog stvaralaštva, glazbene karakteristike i specifične sastave, kontekst nastanka srpske folklorne glazbe, kao i najznačajnije karakteristike folklorne glazbe drugih naroda. Folklorna glazba u hrvatskom programu dijeli se u šest regija. Obrađuje se od prvog, ali konkretnije od petog do osmog razreda, po načelu zavičajnosti. U obrazovnim postignućima naznačeno je da treba upoznati i prepoznati glazbene funkcije folklorne glazbe kroz elemente pjevanja, sviranja i plesa. Prihvaćanjem i osvješćivanjem kulturno- umjetničkih vrijednosti regionalne, nacionalne i europske kulturne baštine u kontekstu svjetske kulture potiče se interkulturalno razumijevanje, razumije važnost nacionalne tradicionalne baštine kao dijela kulturnog kapitala što predstavlja pretpostavku za razumijevanje drugačije kulture i razvoj kulturne svijesti. Upravo zato, poželjno je da folklorna glazba bude dio školskih nastavnih programa. Namjera autorica je istražiti u kojem je opsegu zastupljena folklorna glazba (pjesme za pjevanje, djela za slušanje) u udžbenicima muzičke/glazbene kulture i pripadajućim CD-ima od petog do osmog razreda u odnosu na autorske pjesme/djela, pjesme iz drugih zemalja i prigodne pjesme/djela.

folklor; muzička/glazbena kultura; osnovna škola; Hrvatska; Srbija

nije evidentirano

engleski

Traditional (folk) music in the Serbian and Croatian music curriculum and the presence of material in the textbook sets

nije evidentirano

folklore; music; compulsory school; Croatia; Serbia

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

Dani Vlade S. Miloševića ; Tradicija kao inspiracija

predavanje

15.04.2016-16.04.2016

Banja Luka, Bosna i Hercegovina

Povezanost rada

Pedagogija