Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 810234

Znanstveno utemeljene intervencije kod poremećaja iz spektra autizma


Popčević, Klara; Ivšac Pavliša, Jasmina; Bohaček, Ana-Marija; Šimleša, Sanja; Bašić, Beti
Znanstveno utemeljene intervencije kod poremećaja iz spektra autizma // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 52 (2016), 100-113 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 810234 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Znanstveno utemeljene intervencije kod poremećaja iz spektra autizma
(Evidence-based interventions for autism spectrum disorder)

Autori
Popčević, Klara ; Ivšac Pavliša, Jasmina ; Bohaček, Ana-Marija ; Šimleša, Sanja ; Bašić, Beti

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 52 (2016); 100-113

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
poremećaj iz spektra autizma ; intervencije kod poremećaja iz spektra autizma ; znanstveno utemeljene intervencije ; funkcionalna komunikacija
(autism spectrum disorder ; interventions for autism spectrum disorder ; evidence based interventions ; functional communication)

Sažetak
Poremećaj iz spektra autizma (PSA) sve je prisutniji neurorazvojni poremećaj koji dobiva značaj društvenog pitanja koje se pokušava riješiti na nacionalnoj i lokalnoj razini (pitanje probira, dijagnostike i intervencije kod PSA). Sustav prepoznavanja sve je učinkovitiji, a i sami roditelji i stručnjaci koji su u kontaktu s djecom rane dobi ranije no prije prepoznaju znakove PSA. Slijedom navedenog, danas su sve brojnija djeca koju valja uključiti u intervencijske programe. PSA je prvenstveno poremećaj kod kojeg su značajno narušene sociokognitivne sposobnosti što se odražava u komunikacijskim i interakcijskim obilježjima iste djece te u njihovom ponašanju. Ne postoji općeprihvaćena i jedinstvena intervencija za djecu i osobe s PSA-om. Zbog složenosti samog poremećaja i izazova koje PSA postavlja pred društvo (npr. uključivanje u dječje vrtiće, oblik stručne podrške i obrazovanja) u brojnim državama osmišljene su atraktivne intervencije koje se promoviraju na entuzijastičan način, a istodobno su kontroverzne u smislu znanstvene utemeljenosti. Cilj rada je prikazati i naglasiti kvalitetu onih intervencija koje su se temeljem rezultata znanstvenih istraživanja pokazale znanstveno utemeljenima. Podrška za djecu s PSA zahtijeva interdisciplinarnu suradnju, a stručnjaci su odgovorni provoditi i zagovarati isključivo one intervencije o čijoj učinkovitosti postoje dostatni dokazi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Citiraj ovu publikaciju

Popčević, Klara; Ivšac Pavliša, Jasmina; Bohaček, Ana-Marija; Šimleša, Sanja; Bašić, Beti
Znanstveno utemeljene intervencije kod poremećaja iz spektra autizma // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 52 (2016), 100-113 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Popčević, K., Ivšac Pavliša, J., Bohaček, A., Šimleša, S. & Bašić, B. (2016) Znanstveno utemeljene intervencije kod poremećaja iz spektra autizma. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 52, 100-113.
@article{article, year = {2016}, pages = {100-113}, keywords = {autism spectrum disorder, interventions for autism spectrum disorder, evidence based interventions, functional communication}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {52}, issn = {1331-3010}, title = {Evidence-based interventions for autism spectrum disorder}, keyword = {autism spectrum disorder, interventions for autism spectrum disorder, evidence based interventions, functional communication} }

Časopis indeksira:


  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font