Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 809624

Školska fobija


Mindoljević Drakulić, Aleksandra
Školska fobija // Državni stručni skup AZOO za ravnatelje oš RH: „Organizacija rada škole – uloge i odgovornosti“
Vodice, Hrvatska, 2016. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)


Naslov
Školska fobija
(School phobia)

Autori
Mindoljević Drakulić, Aleksandra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
Državni stručni skup AZOO za ravnatelje oš RH: „Organizacija rada škole – uloge i odgovornosti“

Mjesto i datum
Vodice, Hrvatska, 15. - 18. 03. 2016

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
Školska fobija; odbijanje škole; separacijska anksioznost; škola; roditelji; djeca
(School phobia; school refusal; separation anxiety; school; parents; children)

Sažetak
Školska je fobija razvojno neprimjerena tjeskoba praćena pretjeranim strahom, nećkanjem i brigom školarca koji doživljava stres prilikom odlaska u školu i odvajanja od roditelja. Dijete odbija odlaske u školu ponajprije zbog straha od separacije od njemu važnih osoba za koje je emocionalno vezano, što mu uzrokuje znatne teškoće u akademskom i socijalnom funkcioniranju. Do ove sveobuhvatne definicije došlo se istraživanjima školskog apsentizma koja su počela potkraj 19. stoljeća pa do suvremenijih studija o odbijanju škole iz druge polovice 20. stoljeća. Istraživači su postupno proširivali objašnjenja učeničkih izostanaka s delinkventne i asocijalne komponente na psihoneurotsku. Uz nove spoznaje iz razvojne psihopatologije zaključili su da odbijanje škole nastaje i zbog poremećaja u privrženosti u odnosu primarni skrbnik – dijete: tj. djeca koja odbijaju školu potječu iz obitelji u kojima postoji prevelika povezanost između njih i primarnog skrbnika, najčešće majke. Uz majčinu prezaštitničku funkciju autori su u kliničkim slučajevima ustanovili majčinu nekonzistentnost u ponašanju, podupiranje dječje ovisnosti, očevu krutost, kontrolu ili pasivnost. Simptomi školske fobije su mnogobrojni, kao što su i njihove kombinacije raznolike. To znači da je fobični strah od škole iznimno kompleksan fenomen pri čemu je osim komorbiditeta važno uzeti u obzir i individualne kontekstualne varijable. Sve to školsku fobiju čini zahtjevnom za analizu i tretman, posebice ako je riječ o kroničnom odbijanju škole koje traje dulje od jedne kalendarske godine.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb