Suvremena nastavna tehnologija u nastavi glazbene kulture (CROSBI ID 402782)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Bradašić, Marija
Šulentić Begić, Jasna
hrvatski
Suvremena nastavna tehnologija u nastavi glazbene kulture
Nagla tehnološka digitalizacija obuhvatila je i područje obrazovanja. U današnje vrijeme učitelji teže tome da nastavni proces bude što moderniji, suvremeniji i interesantniji učeniku upravo koristeći različite medije prilikom održavanja nastavnih sati. Svrha ovoga diplomskoga rada bila je istražiti mogućnosti korištenja digitalnih medija u nastavi Glazbene kulture. U ožujku 2016. provedeno je istraživanje s učenicima i učiteljima o prihvaćenosti digitalnih medija u nastavi glazbe. Istraživanju su pristupili 41 učitelj/ica razredne nastave iz različitih krajeva Republike Hrvatske i 79 učenika od 1. do 4. razreda Osnove škole Ljudevita Gaja iz Nove Gradiške. U istraživanju se pošlo od sljedećih istraživačkih pitanja: Koja nastavna sredstava učitelji koriste u pripremanju nastave glazbe? Kojim digitalnim pomagalima učitelji upotpunjuju izvođenje nastave? Kakvo mišljenje učitelji imaju o korištenju digitalne tehnologije u nastavi glazbe? Što je učenicima interesantno, a što ne, na nastavi Glazbene kulture? Imaju li učenici naviku slušati/pjevati naučene pjesme/skladbe kod kuće? Jesu li učenici upoznati s glazbenim računalnim igrama? Proučavajući rezultate istraživanja došlo se do zaključka da su učitelji otvoreni prema uporabi digitalnih medija u nastavi glazbe. Razumiju prednosti korištenja digitalne tehnologije u nastavnom procesu, ali su najviše ograničeni na računalo pomoću kojega obrađuju gotovo sva područja glazbe. Potrebno je informirati učitelje i o ostalim medijima i računalnim programima kako bi nastavu dodatno osuvremenili. Iz rezultata anketnih upitnika za učenike došlo se do zaključka da su učenici već u toj dobi informatički pismeni, stoga ih i zanima digitalna tehnologija. Veliki broj učenika se samostalno služi računalom tako što slušaju skladbe i pjesmice, igraju računalne igre, ali nisu upoznati s glazbenim računalnim igrama. Ukoliko učitelje dodatno informiramo o raznim računalnim programima i igrama, učenicima će nastava glazbe biti još zanimljivija i poučnija. Također, nastavnim područjima poput slušanja glazbe ili sviranja koja učenicima nisu omiljena treba pristupiti na drugačiji način, možda baš uporabom digitalnih medija i programa. Učenici u konačnici vole nastavu Glazbene kulture stoga trebamo težiti da se takav odnos učenika prema glazbi održi te u tome zasigurno može doprinijeti i uporaba digitalne tehnologije koja je učenicima prihvatljiva i zanimljiva.
suvremena tehnologija; glazbene računalne igre; nastava glazbe; razredna nastava
nije evidentirano
engleski
Modern teaching technologies in teaching of music
nije evidentirano
modern technology; computer music games; musical education; classroom teaching
nije evidentirano
Podaci o izdanju
65
06.04.2016.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Osijek