Tematska analiza dječjeg poimanja ljubavi (CROSBI ID 402781)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Radić, Jelena
Franc, Renata
Maričić, Jelena
hrvatski
Tematska analiza dječjeg poimanja ljubavi
Unatoč rastućem interesu istraživača za temu ljubavi, o romantičnoj ljubavi u dječjoj dobi se jako malo zna, posebice o dječjem poimanju ljubavi. Kako bismo dobili uvid u dječja vjerovanja i očekivanja od ljubavi, odlučili smo se za kvalitativni pristup. Proveli smo intervjue sa 26-ero djece prosječne dobi 9 godina iz dviju Zagrebačkih osnovnih škola. Tematskom analizom njihovih odgovora izdvojili smo 9 tema koje opisuju njihova vjerovanja o romantičnoj ljubavi. Izdvojene teme smo na temelju impliciranog stava prema ljubavi svrstali u tri šire kategorije: romantični, realistični i razvojni stav. Romantični stav obuhvatio je tri teme: To ne bira pamet nego srce, Najvažnije je voljeti se i Ljubav kao osnovna ljudska potreba. Realistični stav uključuje teme: Sve je to relativno, Ljubav nije idealna, Sve je lako kad si mlad i Reproduktivna uloga ljubavi. Naposljetku, razvojni stav očituje se u dvije teme: Da bi ljubav trajala potrebno se truditi i Ljubav se temelji na bliskosti. Suprotno uvriježenom mišljenju da su dječja vjerovanja o ljubavi nerealistična i stoga besmislena za istraživanje, djeca su u ovom istraživanju iskazala prevladavajuće realistično poimanje ljubavi. Nalazi ovog istraživanja, osim što nude uvid u do sada neistraživano područje, upućuju na smislenost i potrebu daljnjih istraživanja ove teme.
djeca; romantična ljubav; vjerovanja o romantičnoj ljubavi; intervju; tematska analiza
nije evidentirano
engleski
Thematic analysis of the children’s conception of romantic love
nije evidentirano
children; romantic love; beliefs about romantic love; interview; thematic analysis
nije evidentirano
Podaci o izdanju
55
30.09.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Hrvatski studiji
Zagreb