Pedagogijski pojam kulture (CROSBI ID 633648)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Komar, Zvonimir
hrvatski
Pedagogijski pojam kulture
U radu se pokušava razvidjeti kako je moguć pedagogijski pojam kulture koji nije pozitivistički, nije tek pretpostavljen i nesamoutemeljen, nema logiku jednosmjernog prijenosa, „usvajanja“ koja je pedagoški neprihvatljiva. Pozitivizam je načelno nepedagogijski stav, budući da ne uključuje samorazvoj pojedinca, kao niti ideju slobode. Stoga kultura, kada se pedagogijski misli ne može biti pozitivistički pretpostavljena, već se mora misliti dijalektički, tj. u nastajanju. Da bi se mislilo to nastajanje, nužno je uvidjeti elemente i momente tog nastajanja, vezu čovjeka kao takvog sa idejom kulture, nužnost kulture misliti iz čovjeka, te potom promatrati interakciju i produktivnost čovjekova odnosa sa kulturom. Stoga su i temeljna pitanja rada ono o biti čovjeka, ono o pojmu kulture, te potom ono o dijalektici čovjek-zajednica-kultura. Svrhovitost, kao i povijesnost nameće se pritom kao još jedan problem i bitni karakter ovako razumljene kulture.
kultura; ideja čovjeka; dijalektika; zajednica; pedagogija
nije evidentirano
engleski
Pedagogical idea of culture
nije evidentirano
culture; idea of human being; dialectics; society; pedagogy
nije evidentirano
Podaci o prilogu
239-252.
2013.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo
978-953-99167-5-4
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096