Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 807685

Okusi boja u dizajnu ambalaže prehrambenih proizvoda


Pibernik, Jesenka; Dolić Jurica; Cvitić Filip
Okusi boja u dizajnu ambalaže prehrambenih proizvoda // INTERNATIONAL COLOUR DAY 21st MARCH 2016. THEME COLOUR IN SCIENCE AND ART
Zagreb, 2016. (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)


Naslov
Okusi boja u dizajnu ambalaže prehrambenih proizvoda
(Flavors of colour in packaging design of food)

Autori
Pibernik, Jesenka ; Dolić Jurica ; Cvitić Filip

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Skup
INTERNATIONAL COLOUR DAY 21st MARCH 2016. THEME COLOUR IN SCIENCE AND ART

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 21.3.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
Dizajn; ambalaža; prehrambeni proizvod; okus; boja
(Design; packaging; food product; flavor; colour)

Sažetak
Istraživanja su pokazala da prodaja proizvoda uvelike ovisi o boji ambalaže. Iz razloga što kupci očekuju da boja na ambalaži reflektira boju prehrambenog proizvoda koji se unutra nalazi, odabir boja dizajneru može predstavljati kreativni izazov. Boje ambalaže moraju privući pažnju kupaca, uspostaviti raspoloženje, utjecati na misli i emocije ali i izazvati određeni osjet okusa u ustima. Ujedno, koloristička paleta treba diferencirati proizvod od konkurencije na tržištu, posebice iz razloga što su proizvodi slične vrste često puta smješteni na istu policu u supermarketima. Dizajner ambalaže treba odlučiti koju poruku želi odaslati kupcima te uskladiti značenje boje s tom porukom. Značenje boje je kulturološki ovisno pa tako, na primjer, zelena boja na ambalaži u većini europskih zemalja nosi značenje zdrave hrane i ekološkog certifikata dok je u Egiptu zelena nacionalna boja koju većina kupaca ne želi vidjeti odbačenom zajedno sa ambalažom. Stoga proizvođači boja u suradnji sa dizajnerima i potrošačima svake godine izbacuju na tržište nove boje namijenjene suvremenoj ambalaži. Nove boje potiču uzbuđenje, bude emocije i proširuju paletu kreativne komunikacije. Istovremeno, dok imenovanje novih boja postaje marketinški izazov, posebnu pažnju valja posvetiti standardizaciji imena boja, posebice zbog osoba sa poteškoćama u prepoznavanju boja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Grafička tehnologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Grafički fakultet, Zagreb