Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Mogućnost odgoja i obrazovanja u kontekstu postmodernog pojma znanja (CROSBI ID 55827)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Komar, Zvonimir Mogućnost odgoja i obrazovanja u kontekstu postmodernog pojma znanja // Odgoj u školi / Opić, Siniša ; Bilić, Vesna ; Jurčić, Marko (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 223-250

Podaci o odgovornosti

Komar, Zvonimir

hrvatski

Mogućnost odgoja i obrazovanja u kontekstu postmodernog pojma znanja

U radu ćemo naznačiti zašto "odgoj i obrazovanje" uzimamo kao sintagmu i zašto ne govorimo posebno o odgoju, a posebno o obrazovanju. Uvodno ćemo pokušati identificirati gdje je zapravo temeljni izvor "krize" odgoja i obrazovanja. Pritom se nećemo kretati u oblasti deskripcije fenomena "krize odgoja i obrazovanja", jednako kao što se nećemo usredotočiti niti na (sasvim legitimnu) perspektivu odgojno-obrazovnih politika. Ono na što ćemo se usredotočiti jest bitna promjena u karakteru znanja, koja se desila u doba koje nazivamo "postmodernim". Nakon detaljnije analize novog načina legitimiranja znanja, promotriti ćemo što ova nova vrsta legitimacije znači za temeljne pedagogijske pojmove - prije svega one odgoja i obrazovanja, te zašto ovaj proces nužno, u samom poimanju i na teorijskoj razini dovodi do "krize". U tom novonastalom kontekstu promotriti ćemo što pad pojmova odgoja i obrazovanja, te uspon pojmova vještina i kompetencija znači za pedagogiju i pedagoške procese u smislu svrhe ovih procesa. Nakon toga, promotriti ćemo detaljnije dva temeljna konstituensa pojmova odgoja i obrazovanja - one obrazovljivosti i ideje istine, te ih opet dovesti u vezu sa postmodernim stanjem, kako bismo u izvornoj točki mogli vidjeti mjesta sukoba, kao i mjesta za potencijalno mišljenje alternativa. Kao zaključak ukratko naznačujemo misaoni put koji je u radu pređen te usmjeravamo pažnju na mjesta koja je potrebno dalje promišljati, ukoliko nam je stalo do toga da se pojmovi odgoja i obrazovanja ponovno ozbiljno shvate kao temeljni pojmovi pedagogije, te da se shvati kako oni ne mogu mirno koegzistirati sa nekim pojmovima koji im zapravo direktno protuslove.

postmoderna; ideja; bitak; priroda znanja; obrazovljivost; obrazovanje; odgoj;

nije evidentirano

engleski

The possibility of classical education in context of postmodern idea of knowledge

nije evidentirano

postmodernism; idea; being; nature of knowledge; possibility of education; education;

nije evidentirano

Podaci o prilogu

223-250.

objavljeno

Podaci o knjizi

Odgoj u školi

Opić, Siniša ; Bilić, Vesna ; Jurčić, Marko

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

2015.

978-953-7210-85-4

Povezanost rada

Pedagogija