Metodološke, didaktičke i ostale posebnosti trenažnog procesa sa sportašima s oštećenjem sluha (CROSBI ID 226399)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Vuljanić, Ana
hrvatski
Metodološke, didaktičke i ostale posebnosti trenažnog procesa sa sportašima s oštećenjem sluha
Tjelesna aktivnost i sport kod osoba s oštećenjem sluha predstavljaju određeni metodološki i didaktički problem koji se javlja zbog specifičnih karakteristika koje posjeduju osobe s oštećenjem sluha. Iako su tjelesna aktivnost i sport područja koja ne ovise puno o slušnim signalima, primanje povratnih informacija o kretanju može umnogome biti otežano. Kako bi se osigurali sigurni uvjeti i kontinuirani razvoj trenažnog procesa, upotrebljavaju se ista načela kao i za populaciju bez invaliditeta. S obzirom na moguće kašnjenje u psihosocijalnom i motoričkom razvoju kod djece s oštećenjem sluha te s obzirom na razliku u sposobnostima održavanja ravnoteže, a što je rezultat oštećenja vestibularnog sustava, moguće je da će postojati određeni nesrazmjer u potrebnom vremenu učenja za razliku od uobičajenih standarda. U radu sa sportašima s oštećenjem sluha verbalna komunikacija mora biti svedena na minimum za razliku od vizualnih informacija i demonstracije koje moraju biti što češće i intenzivnije. Osnovna intencija ovoga rada jest prikazati specifičnosti osoba s oštećenjem sluha u sportskom okruženju te posebnosti u njihovom trenažnom procesu. U radu se, osim toga, iznose neke općenite preporuke i prilagodbe vezane za rad na treningu i natjecanju.
Sportaši s oštećenjem sluha ; komunikacija ; prilagodbe ; trenažni proces ; specifičnosti
nije evidentirano
engleski
Methodological, didactic and other specificities of training process with hearing impaired athletes
nije evidentirano
Hearing impaired athletes ; communication ; adaptations ; training process ; specificities
nije evidentirano