Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Umjetnička glazba i oblikovanje kulturnoga identiteta učenika (CROSBI ID 226339)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Martinović, Vera ; Vidulin, Sabina Umjetnička glazba i oblikovanje kulturnoga identiteta učenika // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 64 (2015), 4; 573-588

Podaci o odgovornosti

Martinović, Vera ; Vidulin, Sabina

hrvatski

Umjetnička glazba i oblikovanje kulturnoga identiteta učenika

Škola teži oblikovanju kulturnog identiteta učenika. U tom su joj procesu partneri nastavni predmeti i sadržaji koji u svom nukleusu imaju umjetničku notu, a to je, između ostalih, glazbena umjetnost. Uloga glazbene kulture/glazbene umjetnosti značajna je utoliko što je primarna građa kojom se bavi umjetničko djelo, a osnovni zadatak slušanje i analiziranje glazbenih djela. Učenik ima priliku steći nova znanja i unaprijediti svoje glazbene vještine, u kontekstu umjetničko i kulturno vrijednog. U našemu radu opisujemo način rada s glazbenim djelom te naglašavamo važnost aktivnosti slušanja i upoznavanja glazbe kako bi učenici postali kritički slušatelji i poznavatelji glazbenih djela, ali ističemo i negativne trendove u nastavnoj praksi. Drugi dio rada bavi se analizom djela i skladatelja koja se predlažu u Nastavnom planu i programu. Uočava se dominacija skladbi iz svjetskog opusa nad skladbama nacionalnog opusa, i to u svim razredima, a rezultati ukazuju i na to da je skladatelj koji se najčešće i najviše puta pojavljuje i predlaže u programu, W. A. Mozart. Valjalo bi u postojeći popis predložiti nova djela te demonstrirati opus drugih skladatelja kako bi se unaprijedilo i obogatilo kulturno i umjetničko iskustvo učenika.

glazbena nastava ; nastavni plan i program ; umjetnost ; slušanje glazbe

nije evidentirano

engleski

Clasical (art) music and shaping of pupils' cultural identity

nije evidentirano

art ; listening to music ; music teaching ; Teaching Plan and Programme

nije evidentirano

Podaci o izdanju

64 (4)

2015.

573-588

objavljeno

0037-654X

1849-532X

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Pedagogija