Umjetnička glazba i oblikovanje kulturnoga identiteta učenika (CROSBI ID 226339)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Martinović, Vera ; Vidulin, Sabina
hrvatski
Umjetnička glazba i oblikovanje kulturnoga identiteta učenika
Škola teži oblikovanju kulturnog identiteta učenika. U tom su joj procesu partneri nastavni predmeti i sadržaji koji u svom nukleusu imaju umjetničku notu, a to je, između ostalih, glazbena umjetnost. Uloga glazbene kulture/glazbene umjetnosti značajna je utoliko što je primarna građa kojom se bavi umjetničko djelo, a osnovni zadatak slušanje i analiziranje glazbenih djela. Učenik ima priliku steći nova znanja i unaprijediti svoje glazbene vještine, u kontekstu umjetničko i kulturno vrijednog. U našemu radu opisujemo način rada s glazbenim djelom te naglašavamo važnost aktivnosti slušanja i upoznavanja glazbe kako bi učenici postali kritički slušatelji i poznavatelji glazbenih djela, ali ističemo i negativne trendove u nastavnoj praksi. Drugi dio rada bavi se analizom djela i skladatelja koja se predlažu u Nastavnom planu i programu. Uočava se dominacija skladbi iz svjetskog opusa nad skladbama nacionalnog opusa, i to u svim razredima, a rezultati ukazuju i na to da je skladatelj koji se najčešće i najviše puta pojavljuje i predlaže u programu, W. A. Mozart. Valjalo bi u postojeći popis predložiti nova djela te demonstrirati opus drugih skladatelja kako bi se unaprijedilo i obogatilo kulturno i umjetničko iskustvo učenika.
glazbena nastava ; nastavni plan i program ; umjetnost ; slušanje glazbe
nije evidentirano
engleski
Clasical (art) music and shaping of pupils' cultural identity
nije evidentirano
art ; listening to music ; music teaching ; Teaching Plan and Programme
nije evidentirano
Podaci o izdanju
64 (4)
2015.
573-588
objavljeno
0037-654X
1849-532X